یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۸
نخستين سايت تخصصي شعر نيمايي راه‌اندازي شد

سایت «دینگ‌دانگ»، اولین سایت تخصصی شعر نیمایی راه‌اندازي شد. این سایت به بازتاب اشعار نیمایی، زندگی، شعر و نظرات نیما یوشیج و بازخوانی سنت شعر نیمایی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعضای این سایت در معرفی خود و هدف‌شان از راه‌اندازی این سایت،‌ بر ضرورت بازگشت به ريشه‌هاي اصيل الهام و خلاقيت شاعرانه تاكيد و از ايجاد  آشفتگي‌هاي صوري در حوزه شعر معاصر فارسي ابراز تاسف كرده‌اند.

در صفحه نخست اين سايت آمده است: کمتر صاحب نظر آگاه و صادقی است که بر بحران‌هايي چون بحران هویت، بحران معنا، بحران صورت، بحران زبان، بحران ساختار، بحران نظریه، بحران ارتباط  که شعر امروز فارسی را سرطان‌وار در بر گرفته و می‌رود تا در چنگال متلاشی کننده خود نابودش کند، معترف و نگران وخامت وضعیت رو به احتضار این بیمار نباشد.

راه‌اندازان اين سايت مي‌پرسند: ریشه‌های اصلی این بحران‌ها در کجاست و از کدام سرچشمه آب می‌خورد؟ 

در ادامه اين متن آمده است: ما شاعران و نویسندگانی هستیم که در مسیر شعر موزون نیمایی گام برمی‌داریم و بر این باوریم که این مسیر، آزادراه اصلی شعر امروز فارسی و آینده آن است؛ آزادراهی که با نهایت افسوس مدتی است بس کم رهنورد مانده و این از ریشه‌های اصلی این بحران‌ها است. 

بخش‌هاي مختلف سايت «دينگ دانگ» از «کارگاه وزن و عروض»، «زندگی‌نامه شاعران نیمایی»، «تاریخ شعر آزاد نیمایی»، «شعر آزاد نیمایی»، «نقد شعر»، «تئوری شعر»، «تفسیر شعر»، «معرفی کتاب» و «آلبوم تصاویر» تشكيل شده‌اند. 

«دينگ دانگ»، همچنين، نامي بود كه منوچهر آتشي براي انتشار يك نشريه تخصصي در حوزه ادبيات كه آخرين فعاليت مطبوعاتي او محسوب مي‌شد، برگزيده بود. قرار بود آتشي سردبيري اين نشريه را برعهده داشته باشد. ولي مرگ نابهنگام وي،‌ امكان انتشار اين نشريه را از او گرفت.  

علاقه‌مندان براي برقراري ارتباط با اين سايت مي‌توانند به آدرس مجازي http://www.dingdaang.com مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها