پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
اختصاص 600 متر زمین برای ساخت کتابخانه شماره 2 لردگان

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری از واگذاری 600 مترمربع زمین برای ساخت کتابخانه شماره دو این شهر خبر داد.-

محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این زمین از سوی بنیاد مسکن و شهرسازی لردگان به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

وی افزود: این زمین در منطقه شمال شهر لردگان قرار دارد و مکان آن نیز برای دسترسی عموم مردم به کتابخانه در نقطه خوبی قرار دارد.

قنبری با بیان این‌که ساخت این کتابخانه از مصوبات ریاست جمهوری است، گفت: اعتبار ساخت این کتابخانه باید از تهران تامین شود و هر زمان که اعتبارات تخصیص داده شود، ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: شهر لردگان حدود 35 هزار نفر جمعیت دارد و روستاهای زیادی را دربر می‌گیرد و ظرفیت گنجایش دو باب کتابخانه را دارد.

به گفته قنبری، فعالیت دانشگاه‌ پیام نور و دانشگاه‌ علمی و کاربردی در این شهر و همچنین حوزه علمیه، از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در جذب مخاطب به کتابخانه‌ها موثر باشد.

وی يادآور شد: در شهر لردگان یک باب کتابخانه عمومی به نام کتابخانه شهید مطهری از سال 1361 تاکنون فعالیت می‌کند. در این کتابخانه 15 هزار جلد کتاب وجود دارد و حدود یک هزار و 200 نفر در آن عضویت دارند.

اکنون سه باب کتابخانه عمومی در شهرهای لردگان، مال‌خلیفه و آلونی شهرستان لردگان فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط