سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
«کلاغ‌ها ترجمه نمی‌شوند» در کتابفروشی‌ها دیده شد

مجموعه عکس‌های تئاتر رضا موسوی با عنوان «کلاغ‌ها ترجمه نمی‌شوند» منتشر شد. در این کتاب در کنار هر عکس شعرهایی از شاعران جوان به انتخاب فاطمه موسوی، شاعر و منتقد ادبی درج شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «کلاغ‌ها ترجمه نمی‌شوند» مجموعه عکس‌های رضا موسوی، عکاس تئاتر از اجراهای تئاتری مختلف است. همچنین فاطمه موسوی برای هر کدام از عکس‌های کتاب، قطعه شعری از شاعران جوان انتخاب کرده است. 

نام برخی اجراهایی که تصویری از آن‌ها در این کتاب درج شده به این شرح است: «پیکره‌های بازیافته» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی محمد یعقوبی، «تاریکی همچون رویا» به کارگردانی اصغر پیران، «دزد آب» به کارگردانی هادی مرزبان، «سفید برفی و هفت کوتوله» به کارگردانی نصیر ملکی‌جو، «دو لیتر در دو لیتر صلح» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «دایی وانیا» به کارگردانی میکاییل شهرستانی، «آواریوم هوا» به کارگردانی یاسر خاسب، «رستم و اسفندیار» به کارگردانی پری صابری، «کارما» به کارگردانی جائه هیون وو، «روزهای زرد» به کارگردانی دیور گبرشولی و «ایوانف» به کارگردانی امیر رضا کوهستانی. 

همچنین صمد تیمورلو، رامتین زارع، مونا طالشی، آرش رضایی، حامد روزی‌طلب، فاطمه موسوی، علیرضا فراهانی، نگار حسین خانی، خدامراد فروهر، مجید باریکانی، علی عرفانی، صابر محمدی، علیرضا دانش پژوه، صدیقه نارویی، کاظم واعظ زاده، هرمز سعداللهی، سارا سعداللهی، زری محمدی و ستار جانعلی‌پور، نام چندتن از شاعرانی است که اشعارشان در این کتاب در کنار عکس‌های موسوی درج شده است. 

رضا موسوی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «کلاغ‌ها ترجمه نمی‌شوند» محصول سال‌ها عکاسی و تجربه نشستن در تاریکی‌های سالن‌های نمایش، عکاسی از نمایش‌ها، تمرینات گروه‌های نمایشی و گفت‌وگو با اساتید برجسته هنر نمایش، کارگردانان و بازیگران زبده تئاتر است؛ مجموعه‌ای که ایده‌آل شخصی من است و به نظرم یکی از شیوه‌های مناسب ارایه عکس هنری از نمایش است و بهترین پاسخ برای این پرسش که اگر از یک نمایش عکاسی خبری یا مستند نکنیم، عکس‌هایش به چه کار می‌آیند. 

کتاب «کلاغ‌ها ترجمه نمی‌شوند» از سوی انتشارات به‌نگار با شمارگان هزار نسخه، در 132 صفحه و به بهای 19 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها