یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
کلنگ‌زنی کتابخانه روستایی «چهر» در استان کرمانشاه

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین استان کرمانشاه از آغاز عملیات احداث کتابخانه روستایی «چهر» با اهدای زمینی از سوی دهیاری و شورای روستا در هفته کتاب خبر داد.-

شاحسین بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که کتابخانه روستایی چهر اکنون در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار است، اظهار کرد: این کتابخانه با 700 متر مربع مساحت و 400 متر مربع زیربنا حاصل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته است که با اعتبار دو میلیارد و 150 میلیون ریال ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به جمعیت 91 هزار نفری شهرستان هرسین گفت: این شهرستان دارای چهار باب کتابخانه عمومی در بخش‌های هرسین و بیستون است.
 
بابایی با بیان این‌که با ساخت کتابخانه روستای «چهر»  هرسین صاحب پنج کتابخانه عمومی می‌شود، گفت:‌ این کتابخانه‌ها دارای 50 هزار نسخه کتاب، 42 هزارعنوان کتاب و سه هزار نفر عضو فعالند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریسن درباره فعال نشدن کتابخانه مشارکتی این شهرستان عنوان کرد: کتابخانه مشارکتی این شهرستان به دلیل همکاری نکردن اداره آموزش و پرورش این شهرستان در  تجهیز، تعیین کتابدار و عضو‌گیری فعال نشده است و با وجود پگیری‌های متعدد از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان پاسخی از سوی رییس آموزش و پرورش این شهرستان ارایه نشده است. 

بابایی با اشاره به اهدای زمین از سوی شهرداری این شهرستان برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در هرسین گفت: دو سال است که این زمین از سوی شهرداری با مساحت هزار متر مربع برای احداث کتابخانه عمومی استاندار مشخص شده اما هنوز اعتباری برای ساخت این کتابخانه در نظر گرفته نشده است.

وی درباره پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌های این شهرستان اظهار کرد: شهرداری هرسین سال گذشته 70 میلیون ریال پرداخت کرد و امسال برای شش ماه نخست سال مبلغ 30 میلیون ریال به حساب اداره کتابخانه‌های این شهرستان واریز کرده است اما پرداخت‌‌ها کامل انجام نمی‌شود به طوری‌که شهرداری بیستون در یک سال و نیم گذشته سهم نیم درصد کتابخانه‌های این بخش را پرداخت نکرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها