شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
دريافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها بي ضمانت اجرايي مقدور نيست

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگاور استان کرمانشاه با انتقاد از پرداخت نشدن سهم واقعی نیم درصد کتابخانه‌های این شهرستان از سوی شهرداری گفت: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری‌ها نیازمند ضمانت اجرایی دولتی است.-

 فضل الله وزیری فرد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: بهتر است بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها با قرار گرفتن زیر نظر یک ارگان دولتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت شود تا سهم نیم درصد کتابخانه‌ها به طور منظم به اداره کتابخانه‌های شهرستانی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که متاسفانه شهرداری کنگاور همکاری خوبی با اداره کتابخانه‌ها،ندارد، عنوان کرد: به عنوان مثال دریافتی سال گذشته اداره کتابخانه‌های کنگاور از درآمد شهرداری این شهرستان فقط 35 میلیون ریال بود در صورتی‌که طلب ما مبلغ 170 میلیون ریال برآورد شده بود. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگاور استان کرمانشاه با انتقاد از همکاری نکردن دفتر امور شهری و روستایی استانداری برای محاسبه سهم نیم درصد کتابخانه‌های این شهرستان افزود: متاسفانه سه سال است حتی محاسبه سهم نیم درصد اداره کتابخانه‌های شهرستان کنگاور از سوی این دفتر پیگیری نمی‌شود. 

وزیری فرد با بیان این‌که آموزش و پرورش یا سایر ارگان‌های دولتی به راحتی طلب خویش را از اداره‌هایی مانند شهرداری یا نهاد‌های دیگر دریافت می‌کنند، عنوان کرد: فرهنگ کتابخوانی نیازمند بازبینی مجدد در حوزه بودجه فرهنگی است تا دغدغه کتابخانه‌ها دریافت پر دردسر سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری نباشد.

وی از کلنگ زنی کتابخانه روستایی «فش» استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این کتابخانه حاصل مصوبات سال گذشته سفر مقام معظم رهبری به این استان است و با اعتبار ابتدایی دو میلیارد ریال در زمینی به مساحت 600 متر و زیربنای 250 متر مربعی، همزمان با هفته کتاب، کلنگ‌زنی خواهد شد. 

وزیری‌فرد با بیان این‌که ساختمان قدیمی دهیاری روستای گودین نیز قرار است به کتابخانه عمومی تبدیل ‌شود، اظهار کرد: این ساختمان پیش از این ویژه اعضای دهیاری روستا بوده است و با اتمام مراحل اداری و تکمیل منابع و تجهیزات، تا چهار ماه دیگر به مدت ده سال تبدیل به کتابخانه عمومی می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگاور همچنین درباره مشخصات کتابخانه‌های شهرستان کنگاور عنوان‌کرد: این شهرستان با 84 هزار نفر جمعیت دارای دو باب کتابخانه شهری، یک کتابخانه عمومی روستایی و یک باب تابخانه مشارکتی در سازمان زندان‌های کنگاور واقع در پنج کیلومتری این شهرستان است.

وی افزود: کتابخانه‌های این شهرستان با 33 هزار جلد و 30 هزارعنوان کتاب، دو هزار و 300 نفر  عضو فعال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط