شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کتاب زبان انگلیسی رشته فقه و اصول حوزه تالیف می‌شود

کتاب زبان انگلیسی رشته فقه و اصول در دست تالیف است. این درس به ارزش چهار واحد در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس خواهد ‌شد.-

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی، مسوول دفتر تهیه و تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: پیش از این، متن کتاب زبان تخصصی رشته تفسیر و علوم قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران توسط دو تن از استادان فن تهیه شده است و اکنون به عنوان متن درسی در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه خواهران تدریس می‌شود.
 
وی افزود: اکنون با مولفان این کتاب قرارداد کاری منعقد شده تا کتاب زبان تخصصی رشته فقه و اصول را نیز تالیف کنند و اکنون این کتاب در حال تالیف است.
 
موسوی گفت: این درس به ارزش چهار واحد در حوزه‌های علمیه خواهران تدریس خواهد ‌شد. 

مسوول دفتر تهیه و تدوین متون حوزه‌های علمیه خواهران، یکی دیگر از کتاب‌های در دست تالیف حوزه‌های علمیه خواهران را «اصول فقه آیت‌الله ایروانی» با محوریت مباحث و موضوعات حلقات شهید صدر عنوان کرد و افزود: پیش از این، کتاب‌های «دروس تمهیدیه» و «آیات الاحکام» آیت‌الله ایروانی در حوزه‌های علمیه خواهران مورد استفاده قرار گرفته و کتاب دروس تمهیدیه با کسب اجازه از آیت‌الله ایروانی از سوی حوزه‌های علمیه خواهران به چاپ رسیده است. 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ثقیل بودن متن عربی کتاب حلقات شهید صدر ادامه داد: با آیت‌الله ایروانی گفت‌وگو کردیم تا کتاب اصول فقه را در دو جلد به شیوه و نگارش دروس تمهیدیه ویژه حوزه‌های علمیه خواهران تالیف کنند. 

وی با بیان این‌که اکنون جلد اول این کتاب با حدود 250 صفحه آماده شده است، افزود: این کتاب به ارزش 16 واحد در هشت ترم تحصیلی به طلاب ارایه شده است.

موسوی گفت: از زمان راه‌اندازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و ارایه متون واحد درسی در واحدهای حوزوی خواهران، متون درسی کمتر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و لذا اکنون در حال بازبینی و اصلاح متون درسی هستیم و دائما بازخوردها اخذ و متن‌ها اصلاح می‌‌شود. 

وی با اشاره به این‌که بازبینی و اصلاح در هر رشته‌ای مورد نیاز است، تاکید کرد: این بازبینی با توجه به دیدگاه صاحبنظران، استادان و طلاب انجام می‌شود و پس از مرحله تثبیت در یک مرحله پنج ساله، تغییری در متون درسی صورت نمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها