شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
32 باب کتابخانه استان چهار و محال بختیاری تا پایان دولت، 40 باب می‌شود

اسماعیل بابایی، معاون کتابخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا سال 1384، 32 کتابخانه در این استان وجود داشت و تا پایان دولت تعداد این کتابخانه‌ها به 40 باب می‌رسند.-

بابایی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: کتابخانه‌های طرح مصوبات استانی در چهار‌محال و بختیاری شش کتابخانه شهری و یک کتابخانه مرکزی است که با قرار گرفتن در پروژه طرح ماندگار، زمین آن خریداری شده و بقیه این کتابخانه‌ها در حال احداث هستند.

معاون کتابخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:امیدواریم تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری و با قرار گرفتن  کتابخانه مرکزی در طرح پروژه مهر ماندگار، مراحل ساخت این کتابخانه با تخصیص اعتبار آغاز شود.

وی با بیان این که کتابخانه روستایی ده‌نو حاصل مصوبات استانی دور سوم سفر‌های ریاست‌جمهوری تا نیمه خرداد ماه آماده بهره‌برداری می شود، اظهار کرد: ساخت این کتابخانه از شهرستان بروجن از سال 1387 آغاز شد و با 280 متر زیربنا و اعتباری افزون بر 280 میلیون ریال، تا کنون با حل مشکل برق، 100 درصد پیشرفت داشته است و 15 خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد. 

بابایی با اشاره به تاسیس 10 کتابخانه روستایی در استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد: شناسایی روستا‌های بالای هزار و 500 نفر جمعیت که باید دارای کتابخانه عمومی نهادی شوند و همچنین کتابخانه‌های روستایی با جمعیت پایین‌تر از این سقف که کتابخانه سیار به آن‌ها تعلق می گیرد، در  این استان  در مرحله شناسایی هستند.

وی افزود: امسال تلاش می‌کنیم 20 کتابخانه روستایی با هدف‌گذاری تعیین شده، احداث شود و با دریافت حق انتفاع ساختمان‌های بدون استفاده از طریق جلسه انجمن‌های کتابخانه‌های استان‌ با تعیین بودجه و زمین، مراحل ساخت این کتابخانه‌ها را آغاز کنیم.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط