چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
تجهیز تمام اتوبوس‌های نیشابور به سبد کتاب

محمد زمانی، رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی از اجرای طرح کتاب‌‌ اتوبوسی با همکاری سازمان اتوبوسرانی شهرداری در تمام اتوبوس‌های درون شهری این شهرستان خبر داد.-

زمانی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: از اسفندماه سال 1391 در شهرستان نیشابور  50 دستگاه اتوبوس به 200 سبد کتاب مجهز شدند و در مرحله نخست 800 جلد کتاب در این سبد‌های اتوبوسی قرار گرفتند.

وی با بیان این‌که مرحله دوم این طرح اردیبهشت ماه امسال انجام شد، اظهار کرد: در مرحله دوم از اجرای این طرح نیز 800 جلد کتاب را وارد سبد‌های اتوبوسی درون شهری می‌کنیم.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور با اشاره به انتخاب کتاب‌‌های کم حجم برای این سبد‌های مطالعه اتوبوسی گفت: جامعه مخاطبان این کتاب‌ها عموم مردم هستند و باید این آثار کم حجم، عمومی و قابل فهم برای عامه مردم باشد و در طول زمان استفاده از اتوبوس، مطالعه آن تمام شود. 

زمانی درباره شرایط استفاده مخاطبان و ضمانت اجرایی این طرح برای استمرار در طول سال اظهار کرد: کتاب‌‌های طرح اتوبوسی که برگرفته از طرح شهر تهران است با برچسب اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان اتوبوسرانی شهرداری عرضه می‌شوند و با مهر اموال دولتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند.

وی افزود: محدودیتی برای استفاده و برگشت کتاب‌‌ها وجود ندارد و تا کنون 40 درصد کتاب‌های به بیرون برده شدند که آن هم امکان بازگشت دارند زیرا کتاب در میان خانواده‌ها برده شده تا مطالعه شود و در این صورت هم باز طرح موفق بوده است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیشابور درباره بازخورد‌‌های این طرح عنوان کرد: این طرح با استقبال بسیار مناسبی از سوی مردم روبه‌رو شد و قصد داریم تا پایان امسال تمام اتوبوس‌های نیشابور را به بسته‌های کتاب مجهز کنیم.

زمانی با بیان این‌که اعتبار راه‌اندازی این طرح از سوی سازمان اتوبوسرانی سه میلیارد ریال در مرحله نخست بوده، اظهار کرد: برای تهیه کتاب‌های این سبد‌های مطالعه، 80 میلیون ریال در هر مرحله هزینه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط