دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
تجهیز کتابخانه‌های استان آذربایجان غربی به بخش مستقل کودکان و نوجوانان

علی فیروز، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی با بیان این‌که امسال با تجهیز بخش مستقل کودکان و نوجوان در همه کتابخانه‌های استان در صدد ایجاد امکانات کامل برای این بخش هستیم، عنوان کرد: همه بخش‌های مستقل کودک و نوجوان کتابخانه‌های این استان تا پایان امسال مجهز به اینترنت و امکانات لازم برای استفاده این گروه سنی می‌شوند.-

فیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر عنوان کرد: توسعه شبکه اینترنتی کتابخانه‌های استان ‌آذرباجان غربی و تجهیز آن به دوربین‌های مدار بسته برای نظارت مستمر و افزایش بهره‌وری از کتابخانه‌های استان تاپایان امسال اجرایی می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های استان‌آذربایجان غربی درباره برنامه‌های جدید این استان در بخش کتابخانه‌ای گفت: سه کتابخانه در شهرستان‌های خوی، بوکان و میاندوآب بعد از تخصیص اعتبار، تجهیز و آماده خدمات‌رسانی می‌شوند. توسعه خدمات کتابخانه‌ای در بخش‌های کودک، مرجع و اینترنت از برنامه‌های دیگر استان برای افزایش کاربری خدمات کتابخانه‌ای است.

فیروز با اشاره به گسترش استفاده از روش قفسه باز در سطح کتابخانه‌های استانی اظهار کرد: دسترسی آسان به منابع کتابخانه‌ها از سوی مخاطبان مهم‌ترین هدف توسعه شیوه اداره قفسه باز در سطح کتابخانه‌ای است.

وی همچنین با تاکید بر همکاری همه نهاد‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور عنوان کرد: افزایش سرانه مطالعه یکی از وظایف کتابخانه‌های عمومی است اما همکاری نهاد‌های فرهنگی دیگر مانند  آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و صدا و سیما نیز در این فرهنگ‌سازی دخیل هستند.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌آذربایجان غربی درباره انجمن خیران کتابخانه‌ساز این استان عنوان کرد: این انجمن در مرکز استان و شهرستان‌های شاهین دژ، تکاب و نقده تشکیل شده و به زودی دو کتابخانه با مشارکت خیران استان آذربایجان غربی ساخته می‌شود. 

فیروز گفت: دو کتابخانه در پارک ساحلی ارومیه با همکاری انجمن خیران کتابخانه ساز و شهرداری احداث خواهد شد. زمین این کتابخانه‌‌ها با زیربنای 600 متر مربع و نیمی از هزینه ساخت آن از سوی شهرداری و سایر هزینه‌‌ها از طرف خیران شهرستان تامین می‌‌شود و 600 متر مربع زیربنای این ساختمان‌ها خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط