شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
«زیبایی‌شناسی و نقاشی» در بازار کتاب

کتاب «زیبایی شناسی و نقاشی» نوشته جیسون گیجر با ترجمه زهرا قیاسی منتشر شد. گیجر در این کتاب با رویکرد فلسفه تحلیلی به موضوع زیبایی شناسی نقاشی می‌پردازد.-

قیاسی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: انتشارات رشدآموزش نزدیک به یک سال غیرفعال بود و کتابی را منتشر نکرد، اما اخیرا دوباره فعال شده و هفته گذشته کتاب «زیبایی‌شناسی و نقاشی» نوشته جیسون گیجر را با ترجمه من روانه کتابفروشی‌ها کرد. 

وی افزود: گیجر در این کتاب با رویکرد فلسفه تحلیلی به موضوع نقاشی می‌پردازد و کارکرد این رشته در دوران مدرنیسم و پس از مدرنیسم را مشخص می‌کند. 

قیاسی در پایان گفت: انتشارات رشدآموزش هم‌اکنون سه کتاب را با ترجمه دکتر مجید مددی در نوبت انتشار دارد. یکی از این کتاب‌ها مجموعه نمایشنامه‌ای از تالستوی با عنوان «عقل بچه‌ها» است. دو کتاب دیگر «برگزیده‌ای از شعرهای شاعران مشهور جهان» و «نقد هربرت مارکوزه» است. 

«زیبایی‌ شناسی و نقاشی» نوشته جیسون گیجر و ترجمه زهرا قیاسی، با شمارگان هزار نسخه، 251 صفحه، همراه با 16 صفحه تصاویر رنگی از برخی آثار مهم نقاشی و بهای 13 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات رشدآموزش روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

این کتاب 6 فصل دارد که به ترتیب عبارتند از «نقاشی و فلسفه»، «پنجره‌ای رو به جهان»، «سطح و سوژه»، «شباهت و دلالت»، «سبک تصویری» و «مدرنیسم و آوانگارد». 

قیاسی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «این کتاب به بررسی فلسفه تحلیلی شکل گرفته حول موضوع نقاشی می‌پردازد و پرسشی را در انتها در ذهن بیننده به جای می‌گذارد. اینکه در عصر هنر دیجیتال و عکاسی پیشرفته، نقاشی چه جایگاهی خواهد داشت و پس از مرگ مدرنیسم نقاشی چه کارکردی خواهد داشت؟» 

از گیجر پیش‌تر کتابی با عنوان «نقاشی پسامفهومی؛ وداع طولانی گرهارت ریشتر» با ترجمه احمدرضا تقاء منتشر شده است. 

همچنین انتشارات رشدآموزش قبل از این کتاب‌هایی چون «پایان مدرنیته» نوشته هانری لوفور، «ناخودآگاه زیباشناسی» نوشته ژاک رانسیر، «امپرسیونیسم در موسیقی و نقاشی» گردآوری و ترجمه بیژن ظلی، «سیاست و زیباشناسی در نظریه هربرت مارکوزه» نوشته امیرهوشنگ افتخاری راد، «میانجی‌ها» نوشته ژیل دلوز و «سیاست و نظریه: مناظره یورگن هابرماس و هربرت مارکوزه» با ترجمه نادر فتوره‌چی را منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط