چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳
حضور مشترک کتابخانه ملی و مجلس در نمایشگاه فرانکفورت

اسحاق صلاحی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: مهم‌ترین همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، آمادگی برای حضور مشترک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.-

صلاحی  در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امسال به طور مشترک با کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در یک غرفه مشترک و با مدیریتی یکسان، حضور پیدا خواهد کرد.

وی درباره جزییات این همکاری اظهار کرد: دو کتابخانه مجلس شورای اسلامی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،در یک غرفه و با مدیریت متمرکز در نمایشگاه بین‌‌المللی فرانکفورت آلمان شرکت می‌کنند که این مقدمات حضور با همکاری رایزن فرهنگی ایران در آلمان انجام شده است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به حضور پررنگ این دو کتابخانه در بزرگترین نمایشگاه کتاب بین ‌المللی جهان گفت: اکنون نمايندهاي با همکاری یک گروه تخصصی در حال جست‌‌وجو و انتخاب ناشرانی است که سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی نیاز به خریداری کتاب از آن‌ها دارند.

صلاحی با اشاره به این‌که اکنون در حال جمع آوری منابع و انتخاب ناشران برای خرید کتاب در نمایشگاه فرانکفورت هستیم، عنوان کرد: خرید کتاب‌‌های لاتین در نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای ما اولویت دارد و خریداری آثار مکتوب به زبان عربی را برای نمایشگاه امارات و قطر گذاشتیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به شناسایی اسلام شناسان اروپایی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: دیدار با این اسلام‌شناسان آلمانی و دعوت از آن‌ها برای انجام همکاری ‌های مشترک از برنامه‌های دیگر حضور دو کتابخانه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود.

صلاحی با اشاره به نمایش نسخه دیجیتالی نسخ خطی، پایان‌‌نامه‌ها و نشریات کشور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: با توجه به پیشرفت‌های ایران در حوزه دیجیتال‌سازی، این مجموعه‌ها را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در معرض دید جهانیان قرار خواهیم داد.

صلاحی همچنین درباره امضای تفاهم نامه همکاری با کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی گفت: امضای تفاهم نامه میان دو کتابخانه ملی و مجلس شورای اسلامی که روز گذشته (11 تیر ماه ) منعقد شد، شامل مفادی مانند فهرست‌نویسی، اسکن کردن نشریات و پیایند‌های قدیمی، دیجیتالی کردن اسناد خواهد بود.

وی افزود: یک دوره از اسناد مجلس شورای اسلامی در آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی نگهداری می شود و قرار است با توافق اسناد دیگری هم به این آرشیو منتقل شود.

صلاحی با اشاره به همکاری‌های مشترک در زمینه برپایی همایش ‌ها و نمایشگاه‌های مشترک گفت: آموزش اعضای کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در زمنیه‌ های مرمت نسخ خطی، اسناد و اعطای گواهینامه دوره‌ای از جمله سرفصل‌های دیگر این همکاری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط