شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای تامل و تدبر در قرآن کریم است

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از فرصت مغتنم برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن و عترت برای ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی در جامعه بیش از پیش بهره گرفت.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر جمعه(28 تیر) در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها فرصت خوبی برای تامل و تدبر در آیات گهربار قرآن کریم است و باید از این فرصت برای افزایش شناخت خود نسبت به فرهنگ و معارف قرآنی حداکثر استفاده را کرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های فرهنگی و هنری جامعه برای تولید آثاری مبتنی بر آموزه‌ها و معارف قرآنی گفت: هنرمندان عرصه‌های مختلف باید با ایده گرفتن از معارف قرآنی آثار فاخر و ارزشمند تولید کنند.

حسینی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت‌های نهم و دهم عنایت خاصی نسبت به این مساله داشته و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی را وجهه همت خود قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد افزود: در مشهد با توجه به موقعیت خاص و به‌ویژه از حیث وجود بارگاه منور امام رضا (ع) در آن باید بیشتر به گسترش عترت و آموزه‌های اهل بیت (ع) توجه شود و برگزاری نمایشگاه مذکور فرصت ارزشمندی برای توجه به این امر است.

وی سبک زندگی قرآنی به عنوان شعار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که قرآن، انبیا و اولیای معصوم بیشتر از گذشته به عنوان الگوی مناسب زندگی مردم قرار بگیرند.

حسینی اظهار کرد: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و افکار و اندیشه‌های ناب اسلامی مولفه بسیار مهم در تحکیم وحدت میان مسلمین و مقابله با ترفندهای دشمنان از جمله اسلام و شیعه‌هراسی در سطح جهان است.

وی تاکید کرد: باید با دعوت مسلمانان به وحدت و پرهیز از تفرقه، با تمسک به قرآن و معارف اهل بیت (ع) ماهیت دشمنان و عوامل آن‌ها که با ترفندهای مختلف در صدد ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی هستند را رسوا کنیم.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس از 27 تیر ماه تا 5 مرداد در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط