چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
مجموعه وقایع قیام 15 خرداد 1342 ورامین خواندنی شدند

انتشارات نظری به تازگی کتاب «گواهی آزادی» را راهی بازار نشر کرده است. مولف در این اثر، مجموعه وقایع قیام 15 خرداد 1342 شهرستان ورامین را به تصویر کشیده است.

جعفر حاجی‌کریم نظری، مدیر مسوول انتشارات نظری با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نویسنده در کتاب «گواهی آزادی» در دو بخش اصلی، ابعاد گوناگون قیام خونین پانزده خرداد 1342 مردم شهرستان ورامین را توضیح داده است.

مدیر مسوول انتشارات نظری افزود: با وجود این‌که نویسنده، این اثر را در قالب گزارش و داستان ارایه کرده اما ناگفته‌های تاریخی و خاطرات آن دوران را در نهایت دقت بازگو کرده است، به‌گونه‌ای که هر مخاطبی می‌تواند این خاطرات را تصویرگری کند.

قیام تاریخی کفن‌پوشان پیشوا، جوادآباد، ورامین و قرچک در پانزده خرداد 1342 که موجب به خاک و خون کشیده شدن آن‌ها توسط رژیم پهلوی بر روی پل باقرآباد شد، طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود. حاجی کریم نظری در این باره گفت: قيام پانزده خرداد سال 1342 مردم ورامين نشان داد كه مردم اين شهر همچنان دل در گرو دينداري دارند و آن‌جا كه منافع ديني آن‌ها ايجاب می‌‌كند از بذل جانِ خويش دريغ نمي‌كنند.

وی ادامه داد: عصر خونين روز پانزده خرداد سال 1342 در حافظه تاريخي باقرآباد به يادماندني است و نمي‌شود آن را از ذهن تاريخ ورامين پاك كرد. شهدای پانزده خرداد ورامين از مظلوم‌ترين و صادق‌ترين مبارزاني هستند كه مظلومانه شهيد و ناشناخته در گورستان مسكرآباد به خاك سپرده شدند. 

نظری افزود: از «نوید روهنده» تاکنون کتابی با عنوان «خاطرات ترک‌خورده» از سوی این انتشارات به چاپ رسیده است. این نویسنده اگرچه در حوزه فیزیک تحصیل کرده است اما با علاقه‌ای که به فرهنگ و خِرد، همچنین ایمانی که به دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد، باعث شده تا در این حوزه نیز دست به قلم شود.

نخستین چاپ کتاب «گواهی آزادی» اثر نوید روهنده با شمارگان هزار نسخه، 72 صفحه و به بهای چهارهزار و 500 تومان، کمتر از 10 روز است که از سوی انتشارات نظری راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط