سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
روایتی قرآنی از زیارت منسوب به امام زمان(عج) در «نور علی نور»

کتاب «نورٌعلی نور» به قلم روح‌الله شاهدی به بررسی مستندات قرآنی زیارت آل یاسین پرداخته است.-

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در سه فصل اوصاف امام مهدی(عج)، حالات امام مهدی(عج) در هنگام قرائت این زیارت و مستندات قرآنی و عرضه عقاید در زیارت آل یاسین را بررسی کرده است.

منظور نویسنده از مستندات قرآنی زیارت، آیاتی است که برخی به صورت لفظ به لفظ و برخی به طور تلویحی و مفهومی با توجه به برخی مقدمات به القاب، صفات و حالات امام (عج) که در زیارت آمده، اشاره کرده است.

زیارت آل یاسین از زیارت‌های حضرت ولی عصر (عج) است که در کتاب «احتجاج» مرحوم علامه طبرسی به نقل از توقیع حمیری آمده است. این زیارت به درخواست شیعیان از سوی امام زمان (عج) صادر شده است و علما و بزرگان شیعه و شیفتگان امام عصر(عج) همواره بر قرائت آن اهتمام داشته‌اند.

با توجه به اهمیت این زیارت از سوی شیعیان جهان اسلام، نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا مستندات، دلایل، مستمسکات و کلماتی را که در این زیارت به کار رفته است،ا از قرآن استخراج کند و به شرح و بیان آن‌ها بپردازد.

به عقیده نویسنده «شناسایی و درک معنا و مفهوم واژه‌ها در کلام، زمینه را برای فهم و درک بهتر و بیشتر موضوعات و استفاده آن‌ها در متون دینی فراهم می‌کند. از همین رو ضروری به نظر می‌رسیده که مفاهیم و واژه‌هایی را که در زیارت ذکر شده با استناد به آیات قرآن بررسی شود.»

کتاب«نورٌعلی نور» به قلم رو‌ح‌الله شاهدی با شمارگان هزار نسخه در 303 صفحه و به بهای 80 هزار ریال برای نخستین بار از سوی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط