جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
«مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» در بازار کتاب ایران

کتاب «مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» نوشته روح الله شاطری از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بازار آمد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مخاطبان در این کتاب با مباحثی مانند ایجاد خصال اخلاقی توسط دولت، توسعه و تکامل مباحث اخلاقی میان شهروندان و کار ویژه‌های دولت اسلامی در گسترش این ارزش‌ها آشنا می‌شوند.

این کتاب در پنج بخش سامان یافته است. در بخش نخست با عنوان «کلیات» دین، اخلاق و حکومت و دولت بررسی می‌شوند.

در بخش دوم با عنوان «سیاست و اخلاق» نیز عناوینی مانند چارچوب نظری و نظریه‌های نسبت سیاست و اخلاق به چشم می‌خورد.

در بخش سوم با عنوان «دیدگاه و مبانی مخالفان» مطالبی مانند آرای مخالفان، گزاره‌های مبنایی مخالفان و نقد و ارزیابی مطرح شده‌اند.
 
بخش چهارم که به «دیدگاه و مبانی موافقان» اختصاص دارد، آرای موافقان مسوولیت حکومت در اخلاق، ادله مسوولیت حکومت دینی در اخلاق و مبانی نظری مسوولیت حکومت دینی در اخلاق را بررسی کرده است.

در بخش پنجم نیز با عنوان «مسوولیت اخلاقی حکومت دینی» مخاطبان با مطالبی مانند ادله قرآنی و روایی مسوولیت حکومت در اخلاق، نگاه اجمالی به نسبت سیاست و اخلاق در طی ادوار، عصاره گزاره‌های مبنایی و کلام آخر(الگوی مطلوب تعامل) آشنا می‌شوند.

نویسنده در این کتاب می‌کوشد با مطالعه، تحلیل و مقایسه ادله و مبانی موافقان و مخالفان، به تردید و تزلزل نظری مسوولان و متولیان اخلاق در حوزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا خاتمه دهد و امکان پشتیبانی تئوریک و تلاش معتقدانه متولیان این حوزه را فراهم آورد تا گامی در راه تحقق اهداف و آرمان‌های اخلاقی نظام اسلامی بردارد. 

کتاب «مسئولیت اخلاقی حکومت دینی» نوشته روح الله شاطری با شمارگان هزار نسخه، در 359 صفحه و به قیمت 150 هزار ریال از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط