پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
چاپ فعالیت‌های رسانه‌ای در ورزش برای بار سوم

کتاب «فعالیت‌های رسانه‌ای در ورزش» اثر مشترک دکتر حمید قاسمی، دکتر فرشاد تجاری و دکتر سارا کشکر از سوی نشر بامداد کتاب برای سومین بار روانه بازار کتاب‌های تربیت بدنی و ورزشی شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب از هشت فصل با عنوان‌های «اهمیت و ضرورت رسانه در ورزش»،«انواع رسانه‌های گروهی در ورزش»،«گزارش‌نویسی و خبرنگاری ورزشی»،«اصول اجرا در برنامه‌های ورزشی»،«اخلاق و حقوق در رسانه‌های گروهی ورزشی»،«رسانه، ورزش و جامعه» و «سیاست‌گذاری در رسانه‌ها» تشکیل شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم دکتر حمید قاسمی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، این‌گونه نوشته شده است: «امروزه درسی با عنوان «فعالیت رسانه‌ای در ورزش» در مقطع کارشناسی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی ورزشی وجود دارد. در رشته‌های دیگری همچون روزنامه‌نگاری با گرایش ورزشی نیز مطالعاتی در این زمینه انجام می‌شود؛ جدید بودن این حوزه از یک طرف و فقدان گرایش‌های تخصصی در سطح مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از طرف دیگر، باعث شده است تا منبع درسی کاملی در این حوزه وجود نداشته باشد. به همین منظور تلاش شده است تا یک منبع درسی و آموزشی، بر اساس سرفصل‌های این درس تهیه و تدوین گردد؛ هدف این کتاب آشنایی خوانندگان با فعالیت‌های رسانه‌ای در ورزش است.»

این کتاب می‌تواند یک منبع آموزشی قابل اعتماد برای فعالان حوزه رسانه‌های ورزشی باشد، به ویژه افرادی که به شکل تجربی وارد عرصه روزنامه‌نگاری ورزشی می‌شوند و تنها با اتکا به علاقه و استعداد خویش قلم می‌زنند و فعالیت می‌کنند.

انتشار چاپ سوم این کتاب نیز حکایت از استقبال از این اثر مکتوب دارد. البته حضور فعال دکتر حمید قاسمی، نفر اصلی نگارش این کتاب، در حوزه تدریس در دانشگاه‌ها و همچنین برنامه‌‌های علمی تلویزیونی از جمله برنامه «کاوش» بر اقبال زیاد مخاطبان به این کتاب افزوده است.

چاپ سوم کتاب «فعالیت‌های رسانه‌ای در ورزش» با شمارگان 500 نسخه، در 224 صفحه و به بهای 200 هزار ریال از سوی نشر بامداد کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط