جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
یک مرکز کانون پرورش فکری و یک کتابخانه در خوزستان افتتاح شد

از محل اعتبارات نفتی خوزستان، یک مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یک کتابخانه عمومی در شهر «چم گلک» از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیمشک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، شصت و سومین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در شهر چم گلک از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیمشک عصر روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت با حضور مسئولین استانی و محلی افتتاح شد.

این مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مساحت ۵۰۰ مترمربع با زیربنا ۳۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای نفت در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «چم گلک» دارای یک سالن مطالعه کودک و نوجوان، یک سالن نمایش ۷۰ نفره و چهار کلاس آموزشی است.

یادآوری می‌شود، شصت و سومین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به زودی تجهیز می‌شود و پس از بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی هنری کانون، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین بر اساس این گزارش، چهارمین کتابخانه عمومی اندیمشک با عنوان «کوثر» در همین شهر (چم گلک) افتتاح شد.

این کتابخانه به مساحت ۵۵۰ مترمربع و با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای نفت به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه دارای بخش مخزن، کودک، بخش نشریات و مرجع، سالن برادران و خواهران است.

یاد آوری می‌شود: به ازای هر ۱۴ هزار نفر در شهرستان اندیمشک یک کتابخانه عمومی وجود دارد و اندیمشک چهارمین شهرستان در استان خوزستان از حیث تعداد کتابخانه عمومی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها