سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سفیر کویت با مدیر کمیته ناشران خارجی دیدار کرد

سفیر کشور کویت، ششمین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مدیر کمیته ناشران خارجی و مدیرکل تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، بدرعبدالله المنیح، سفیر کشور کویت، ششمین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی و مدیرکل تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

در این نشست، جانعلی‌پور به معرفی برنامه‌های گرنت پرداخت و گفت:‌ علاقه‌مند هستیم که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور در بحث ترجمه کتاب استفاده کنیم. کتاب‌هایی که تاکنون در ایران ترجمه شده در همه کشورهای عربی منطقه توزیع مناسب نشده و نیازمندیم کتاب‌های خوب ایرانی نیز به زبان‌های عربی ترجمه و توزیع شود.

وی افزود: همواره از تازه‌های نشر در جهان عرب به‌ویژه کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم. ظرفیت انتقال کتاب را داریم و این آمادگی را داریم که در نمایشگاه کتاب بعدی غرفه اختصاصی کویت را داشته باشیم؛ همچنین می‌توانیم در موضوعات دیگری مانند صنایع فرهنگی در جمهوری اسلامی که چند سال اخیر رونق خوبی پیدا کرده نیز تبادلاتی داشته باشیم.

سفیر کشور کویت گفت: بسیار مشتاق گسترش این روابط هستیم، امیدواریم بعد از نمایشگاه کتاب در جلسه‌ای اختصاصی به‌صورت مفصل با حضور ناشران کشور کویت درباره جزئیات این موارد گفت‌و‌گو کنیم و برای نمایشگاه آینده و موضوع ترجمه به جمع‌بندی نهایی برسیم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها