یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
وقتی کار خورشید تمام می‌شود!

قم- رمان «سپر» اطلاعات خوبی در زمینه نجوم دارد. نویسنده یک احتمال ضعیف را دستمایه قرار داده و در جهان داستان آن را به یک مسئله تبدیل کرده و به خوبی مورد توجه و پرداخت قرار داده است، یعنی وقتی کار خورشید تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، هنگامی که فعالیت خورشید از فرایند طبیعی خود خارج شده، این ستاره حیات بخش تبدیل به مرگبار ترین تهدید برای سیاره زمین ما می‌شود. آیا امکان نجات از آتش‌سوزان خورشید هست؟ آیا بشر راهی برای مقابله با این پدیده ستاره‌ای دارد؟ آیا نسل بشر به پایان کار خود رسیده یا همواره هوش و توانمندی انسان راه حلی برای این مشکل می‌یابد؟
 
ستاره‌ها هم مثل انسان‌ها دچار تحول می‌شوند، متولد می‌شوند، جوانی می‌کنند و می‌میرند. خورشید ستاره‌ای است که امروز در میان‌سالی‌ به‌سر می‌برد. حدود پنج ‌میلیارد سال دیگر از عمر خورشید باقی مانده. البته عمر ما قد نمی‌دهد که شاهد پایان زندگی خورشید باشیم، اما می‌دانم که همه دوست داریم بدانیم مردمی که در مراسم تشییع خورشید حاضرند چطور مردمی هستند.
 
تا آن‌وقت زمان زیادی مانده‌است. این‌طور نیست! خورشید نسبت ‌به ستاره‌های هم‌نوع خود ستاره‌ای آرام است و دست‌کم داده‌های امروزی از فعل‌وانفعال خاصی در خورشید خبر نمی‌دهند، اما چه تضمینی وجود دارد که همیشه همین‌طور باشد؟!
 
تحقیقات علمی نویسنده مشخصا دقیق بوده و نویسنده رمان «سپر» اطلاعات خوبی در زمینه نجوم دارد و آن را در داستان به خوبی بکار گرفته است. او یک احتمال ضعیف را دستمایه قرار داده و در جهان داستان آن را به یک مسئله تبدیل کرده که اگر همین احتمال اتفاق بیفتد چه می‌شود؟ و به خوبی در داستان خود آن را مورد توجه و پرداخت قرار داده است.
 
به گزارش ایبنا؛ چاپ رمان «سپر» اثر مصطفی رضایی کلورزی در سال 1402 از سوی انتشارات معارف به قیمت 95 هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها