چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
وزنه‌برداري جانبازان و معلولان از كتاب محروم است

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان تاكيد كرد: ورزش بدون علم لطفي ندارد، اما متاسفانه در حوزه جانبازان و معلولان، به ويژه براي رشته وزنه‌برداري اين قشر، هيچ كتابي در كشورمان وجود ندارد._

داود بهتاج در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب و مطالعه آن نقش به‌سزايي در زندگي جانبازان و معلولين ايفا مي‌كند، اما هيچ كتابي_ تاليفي يا ترجمه_ براي اين افراد وجود ندارد و حتي تحقيقات دانشگاهي نيز بسيار كم  انجام شده است.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه انتشار كتاب‌هاي ورزشي براي جانبازان و معلولين در كشور در حد صفر است، بيان كرد: كتاب‌هايي كه تاكنون براي ورزش جانبازان و معلولين در كشور منتشر شده‌اند، براي ارايه اطلاعات پايه‌اي و اغلب در دانشگاه‌ها بوده‌اند و نمي‌توانند به ورزشكاران حرفه‌اي و حتي مبتدي رشته‌هاي مختلف ورزشي كمك كنند. 

بهتاج درباره ايجاد گرايش جانبازان و معلولين در رشته تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه‌ها گفت: راه‌‌اندازي اين رشته مي‌تواند كمك به‌سزايي براي وارد شدن افرادي كه با نقص فيزيكي روبرويند، به رشته‌هاي ورزشي و تبديل آنان به قهرمانان ملي كند.

وي درباره حوزه‌هاي مطالعه خودش گفت: با توجه به فعاليتي كه در آن مشغولم، بر خود واجب مي‌دانم با مطالعه كتاب‌هاي روانشناسي ورزشي، به ورزشكاران كمك كنم.

سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولين ادامه داد: امروزه ورزشكاران به علت حجم بالاي تمرين و زمان كم براي استراحت، به كتاب توجه چنداني نمي‌كنند اما اگر كتاب‌هاي كاربردي و با حجم كم در اختيار آن‌ها قرار گيرد، تاثير مثبتي در ميزان مطالعه و روند ورزشي آن‌ها خواهد گذاشت.

به اعتقاد وي، ورزشكاران براي مطالعه نياز به تشويق و ايجاد انگيزه دارند و اين امر بايد از سوي مسوولان و با استفاده از روش‌هاي مناسب، عملي شود.

سرمربي تيم ملي وزنه برداري جانبازان و معلولين در پايان اظهار داشت: در حال ترجمه كتابي در حوزه ورزش جانبازان و معلولينم كه در صورت مناسب بودن شرايط، براي انتشار آن اقدام خواهم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط