سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
افتتاح خانه قرآن و عترت در شهرستان خدابنده

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: خانه قرآن و عترت شهرستان خدابنده با هدف افزایش فعالیت‌های مذهبی و دینی افتتاح شد.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای افزایش فعالیت‌های قرآنی خانه قرآن و عترت خدابنده به نام شهید رئیسی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های خانه‌های قرآنی برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم اعم از روخوانی، روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که در پایان این دوره‌ها به همه قرآن آموزان در صورت کسب نمرات قبولی، گواهینامه آموزش پایان دوره اعطاء می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه محور اصلی فعالیت خانه‌های قرآنی را آموزش‌های عمومی قرآن کریم، از جمله قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است.

علی اکبری با اشاره به اینکه از چند سال گذشته صدور مجوز برای خانه‌های قرآن به صورت یکپارچه از سوی ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود، گفت: این امر از موازی کاری در حوزه قرآن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: هدایت، حمایت و نظارت بر خانه‌های قرآنی از وظایف اداره امور قرآنی است که در طول سال به صورت مستمر مورد توجه مسئولین امر قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به فعالیت‌های مشترک خانه‌های قرآن و عترت با ارشاد نیز اشاره کرد و گفت: اخیراً نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری این مجامع قرآنی برگزار شد و در تلاش هستیم این برنامه به صورت شهرستانی نیز برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط