دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
«درآمدی بر سه جلد سرمایه مارکس» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر سه جلد سرمایه مارکس»، نوشتۀ مایکل هاینریش، با ترجمه خسرو کلانتری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «درآمدی بر سه جلد سرمایه مارکس»، نوشته مایکل هاینریش، با ترجمه خسرو کلانتری منتشر شد.

در آغاز خوانش سرمایه با دشواری‌های خاصی روبه رو می‌شویم. فهمیدن متن خاصه در آغاز، چندان ساده نیست. احتمالاً حجم سه جلد کتاب نیز خود عاملی بازدارنده باشد. با این همه تحت هیچ شرایطی نباید تنها به خواندن جلد یکم بسنده کرد. از آن رو که مارکس موضوع تحقیقش را در سطوح مختلفی از تجرید ارائه می‌کند که متقابلاً مستلزم و مکمل یکدیگرند، نظریه ارزش و ارزش اضافی را که در جلد یکم بررسی شده فقط در پایان جلد سوم می‌توان به طور کامل درک کرد. آنچه مخاطب تنها با خواندن جلد یکم گمان می‌کند فهمیده نه تنها ناقص است، بلکه در واقع کج و معوج است. کتاب حاضر تفسیری است مدرن به قلم مایکل هاینریش مارکس پژوه آلمانی از سه جلد سرمایه مارکس. این کتاب به نحو نظام‌مندی تمامی جنبه‌های اساسی نقد مارکس از سرمایه داری را به روشنی و اجمال توضیح می‌دهد. هاینریش یکی از نمایندگان برجسته جریانی است که خوانش جدید از مجموعه سرمایه نامیده می‌شود.

کتاب «درآمدی بر سه جلد سرمایه مارکس»، نوشته مایکل هاینریش، با ترجمه خسرو کلانتری، توسط نشر چرخ، در ۲۶۸ صفحه و به قیمت ۲۹۰ هزار تومان روانه بازار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط