شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
تدارک برنامه های مختلف محرمی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

خراسان جنوبی_ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: بافرا رسیدن دهه اول محرم برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های استان پیش‌بینی شده است.

محمود حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: همزمان با آغاز ماه محرم اجرای برنامه‌های مختلفی ویژه این ماه و متناسب با فرهنگ عاشورای حسینی در دستور کار کتابخانه‌های استان قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله این برنامه ها شامل فضا سازی در سیاه‌پوش نمودن و نصب پرچم، کتیبه و… در تمامی فضاهای کتابخانه های استان است.

حاجی با بیان اینکه پویش نذر کتاب طی ماه محرم اجرا می شود، گفت: برگزاری مجالس عزاداری و قرائت و تفسیر زیارت عاشورا ویژه همکاران در دهه اول محرم در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: تولید محتوای مجازی کتاب محور برای معرفی آیین‌ها و مناسک و عزاداری بومی استان و بازنشر آن در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت محافل و اعضای فعال کتابخانه‌ها از دیگر برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های مقتل خوانی با هماهنگی وعاظ برتر بومی در شهرستان‌ها در حال اجرا است، افزود: برگزاری نشست‌ها و محافل قرآنی با موضوع آیات خوانده شده توسط سر مبارک امام حسین علیه‌السلام شامل آیات ۲۲۷ سوره شوری، ۹ و ۱۳ و ۳۹ سوره کهف، ۷۰ و ۷۱ سوره غافر و ۱۳۷ سوره بقره نیز در دستور کار کتابخانه های استان قرار گرفته است.

حاجی در پایان عنوان کرد: از ابتدای ماه محرم اجرای برنامه های مختلفی ویژه این ماه و متناسب با فرهنگ عاشورای حسینی از جمله نشست‌های مقتل خوانی، تفسیر زیارت عاشورا و غیره در دستور کار کتابخانه های استان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها