یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
برگزاری عصر شعر و نمایشگاه کتاب محرمی در طارم

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم گفت: به مناسبت ماه محرم نمایشگاه کتاب موضوعی محرم در طارم برگزار شد.

منوچهر شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان از برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم خبر داد و اظهار کرد: به کارگیری فرهنگ عاشورا مستلزم مطالعه و پژوهش در پیام‌های نهفته واقعه عاشورا است.

وی افزود: این نمایشگاه در راستای آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورای حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم گفت: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع حماسه حسینی، قصه زندگی امام حسین (ع)، سخنان امام حسین (ع)، واقعه کربلا و … برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده که با ارائه تخفیف دایر شد.

شعبانی تصریح کرد: همچنین عصر شعر محرم با حضور شاعران برجسته و آئینی شهرستان در محل آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) شهر آب‌بر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم افزود: شعرا و ادبا زبان گویای و ادیب جامعه هستند که احساسات و عواطف جامعه و مردم را در قالب جملاتی زیبا و به شکل هنرمندانه عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس است که شعرا رسالت سنگینی در بیان واقعه عاشورا دارند و باید در بیان شور حسینی در نهایت دقت و ظرافت شعور حسینی را نیز مدنظر داشته باشند و به سهم خود مانع دامن زدن به هر گونه خرافه پرستی و در برخی موارد بدعت در دین مبین محمدی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط