سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
آئین رونمایی از کتاب «در کوی می فروشان» برگزار شد

هرمزگان - آئین رونمایی از کتاب «در کوی می فروشان» به همت کانون‌های خدمت رضوی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، آئین رونمایی از کتاب «در کوی می فروشان» مجموعه شعر شاعران کانون شعر و ادب کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان با موضوع حضرت امام رضا (ع) در دفتر حجت الاسلام محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برگزارشد.

در این برنامه ابتدا مصطفی رجبیان معاون فرهنگی کانون، ضمن تسلیت ایام آخر صفر، به شاعران و حاضران در نشست خیرمقدم گفت و گزارشی از عملکرد کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان ارائه کرد. در ادامه نیز گروه سرود دختران ماه به اجرای سرودی با محوریت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداختند.

پس از این اجرا نوبت به شعر خوانی شاعران رسید و شاعران حاضر در جلسه، اشعار خود را در منقبت اهل بیت به ویژه امام رئوف، امام رضا (ع) قرائت کردند.

بخش دیگر این نشست به بیانات حجت الاسلام عبادی زاده اختصاص داشت و وی ضمن تقدیر از حرکت شاعران استان در سرودن اشعار رضوی و چاپ کتابی با این موضوع، به بیان ویژگی‌های شعر ماندگار پرداخت.

در بخش دیگر برنامه جعفری از مداحان اهل بیت با قرائت یکی از شعرهای کتاب و مداحی مرتبط با ایام، حال و هوای معنوی و روحانی به جمع بخشید.

امیرحسین والا دبیر کانون شعر و ادب کانون‌های خدمت رضوی در این باره بیان داشت: از زمان چاپ کتاب مترصد بودیم که فرصتی فراهم شود که نشست رونمایی از کتاب در کوی می فروشان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شود که دکتر عبادی زاده نیز مهربانانه این درخواست را پذیرفت.

وی ادامه داد: بدون تردید این آئین رونمایی بدون همراهی همه اعضای کانون و خادمان میسر نبود که شایسته است از پشتیبانی حبیب بهادری مسئول کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان، مصطفی رجبیان معاون فرهنگی کانون و کاظم بحیی دبیر کانون شهرستان بندرعباس قدردانی شود.

والا ضمن قدردانی از همه شاعرانی که اشعارشان در کتاب چاپ شده بود از عبدالحمید انصاری نسب، محمد دهقانی، نیلوفر شاطری و اصغر ملایی نیز به موجب حضور گرمشان سپاسگزاری کرد.

سرانجام با حضور همه شاعرانی که آثارشان در این مجموعه چاپ شده بود از کتاب در کوی می فروشان به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش ایبنا، اشعار رضوی مهرنوش ایزدپرست، ایرج انصاری فرد، محمود نارویی، محمود زندیار، نازنین زهرا یگانه، اقبال طهماسبی گندم کاری، مطهره دهقانی، مرتضی رحیمی نژاد، زهرا اسپید، یحیی دهقانی، طاهره بشیری زاده، بهزاد پودات، آمنه صفت زاده، فرزانه فرخی نژاد، مظفر علمیرادی، مهدی ناصریان، مرتضی نصیری و خاتون رییسی و … در این مجموعه چاپ شده است که در آئین رونمایی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها