چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
تاریخ شفاهی زنجان مستندسازی و کتاب می‌شود

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت:تاریخ شفاهی زنجان مستندسازی و کتاب می‌شود.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: شعر استان شعری ملی و سرآمد در سراسر کشور است و از لحاظ ادبیات و برخی رشته‌های دیگر هنری به صورت بالقوه و گاه بالفعل جایگاه تثبیت شده‌ای در کشور دارد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه اخیراً داستان‌نویسان استان هم در حال مطرح شدن جدی‌تر و حضور موثرتر در سطح کشور هستند، افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی نویسندگان نشست‎‌های تخصصی در حوزه هنری برگزار می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه از جمله نشست‌‎های تخصصی حوزه شامل نشست‌های شعرخوانی کلاسیک، سپید و نو، داستان، شاهنامه و مثنوی خوانی است، اضافه کرد: این برنامه‌ها به صورت هفتگی با حضور مربیان و اساتید هر رشته برگزار می‌شود.

وی گفت: این از سیاست‌های جدید ما در حوزه است که بهترین راه حمایت نویسنده تسهیل کردن شرایط ارائه اثرش به مردم است پس هر چه اثر یک نویسنده پر تعداد و پرتیراژتر باشد، باعث تشویق او به ارائه آثار بیشتر می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: وظیفه حوزه هنری پرچم داری هنر انقلاب اسلامی است و حوزه هنری فضای گسترده و تأثیرگذار برای تربیت هنرمندان متعهد و توانمند است.

وی افزود: همه افراد جامعه و هنرمندان با هر نگاهی در حوزه هنری جای دارند و دایره این حوزه محدود نیست و در حال حاضر برنامه‌های متنوعی در حوزه هنری کشور و زنجان در حال اجراست.

کریمی همچنین از تدوین فعالیت‌های مربوط به تاریخ شفاهی توسط حوزه هنری خبر داد و بیان کرد: در قالب این بحث نیز کارهای مربوط به مستندسازی تاریخ شفاهی و کار نگارش کتاب انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط