یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کارگاه آموزشی نقالی و سواد خواندن و نوشتن در زنجان برگزار شد

زنجان- کارگاه آموزشی نقالی و سواد خواندن و نوشتن در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کارگاه آموزش نقالی و پرده‌خوانی با حضور یاشار اسکندری، نقال، بازیگر و کارگردان نمایش آیینی در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار شد.

در راستای مهارت افزایی و توانمندسازی کتابداران و جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی، کارگاه آموزش نقالی و پرده‌خوانی با حضور یاشار اسکندری، نقال، بازیگر و کارگردان نمایش آیینی شنبه در کتابخانه سهروردی زنجان برگزار شد.

نقالی یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که علاوه بر نقش آفرینی در حفظ و ماندگاری ادبیات پارسی و افسانه‌های ایرانی می‌تواند زمینه ساز اعتلای فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی باشد.

این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی با سرفصل‌های آموزشی از قبیل شناخت کلی از نقالی و پیدایش آن، آشنایی با نقالان بزرگ و تمرین نقلی کوتاه برگزار شد.

نشست سواد خواندن و نوشتن برگزار شد

نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان با موضوع سواد خواندن (خواندن و نوشتن به مثابه زیستن) برگزار می‌شود.

این نشست درباره کتاب «الفبای زندگی» گفت‌وگو خواهد بود نعمت‌الله فاضلی انسان‌شناس، نویسنده و استاد بازنشسته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و ساعد باقری شاعر و پژوهشگر پیشکسوت حضور خواهند داشت که به صورت وبیناری زنجانی‌ها نیز در این نشست حضور پیدا خواهند کرد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در سکوی اینترنتی اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

برگزاری مسابقات کتابخوانی برای زندانیان زنجانی

در راستای ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در بین زندانیان؛ مسابقه کتابخوانی در زنجان برگزار شد.

این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، آگاهی‌بخشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مددجویان برگزار شد.

به گفته مسئولین زندان؛ یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی که در زندان قابلیت اجرا دارد، مسابقات کتابخوانی است و در سنوات گذشته استقبال خوبی از جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی توسط زندانیان به عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط