چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
اگر صلح می‌خواهید آماده جنگ باشید / در ۲۵۰ سال گذشته به کشوری حمله نکردیم

دریادار سیاری گفت: ما در ۲۵۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکردیم و هیچ جا اثری از تجاوز ما وجود ندارد و ما فقط از خود دفاع کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رویداد هنر، صلح هنرمند صلح‌آفرین با حضور دریادار سیاری و جمعی از هنرمندان در دانشگاه جنگ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه قاسم رحیمی رییس خانه صلح به ارائه فعالیت‌های این مجموعه در توسعه صلح با حضور هنرمندان پرپاخت.

راه‌اندازی باشگاه صلح، دعوت از فعالان فضای مجازی از سراسر جهان برای مقابله با ایران هراسی، تاسیس نمایندگی در ۲۲ استان، ثبت تهران و ساری به عنوان شهر صلح، عضویت در بنیاد صلح آلمان، عضویت در شبکه بین‌المللی صلح، راه اندازی صندوق سرمایه گذاری صلح و مشارکت در کمپین‌های بین‌المللی صلح از جمله این اقدامات بود.

سپس پرویز بیگی حبیب آبادی پیشکسوت نیروی هوایی ارتش در این آیین به خوانش شعر پرداخت‌.

همچنین دریادار سیاری رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در این نشست اظهار کرد: همه کسانی که در سازمان ارتش و نیروهای فعالیت می‌کنند همه سرباز هستند. سرباز بودن یک افتخار برای هر کسی است که ماموریت مقدسی را انجام می‌دهند. سربازان وظیفه خون جدیدی است که وارد ارتش و نیروهای مسلح می‌شود که اگر نباشد سازمان به مشکل می‌خورد.

وی افزود: سینه سپر کردن جلوی گلوله بسیار سخت است که سربازان جوان آن را دارا هستند و روحیه نیروهای مسلح را بالا می‌برد و توان دفاعی و بازدارندگی کشور را بالا می‌برد و اینقدر توان دفاعی بالا می‌رود که منجر به برقراری صلح می‌شود.

رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اگر صلح می‌خواهید آماده جنگ باشید، ادامه داد: وقتی عراق به ما حمله کرد تصور کرد ما توان دفاعی نداریم پس اگر بدانند ما توان دفاع داریم قطعاً حمله نمی‌کنند و این باعث ایجاد صلح می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی جوان در بدنه ارتش به کار می‌رود، اضافه کرد: ما در ۲۵۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکردیم و هیچ جا اثری از تجاوز ما وجود ندارد و ما فقط از خود دفاع کردیم و برای همین آن سال ها را دفاع مقدس می‌گوییم.

سیاری با اشاره به اینکه عراق به دنبال خوزستان و اروند و تسلط به شمال خلیج فارس بود، گفت: امام به پشتوانه مردم انقلابی ایستادگی کرد و کارمندان وظیفه هر زمان که وارد ارتش شدند روحیه جدیدی به سیستم دادند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ عملیاتی در جنگ بدون حضور ارتش انجام نشد و این افتخاری برای ارتش است. ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ارتشی در زمان جنگ اعزام شدند و نزدیک ۴۰ هزار سرباز در این جنگ شهید شدند.

رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: بهترین راه انتقال تجربه‌های گذشته جنگ به نسل جدید هنر است و در این امر ارتش آمادگی کمک به هر نحو را دارد.

در پایان این مراسم از کتاب «هنر صلح پارسی» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط