سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کتاب «بی‌بی سلطنت» خوانش و معرفی شد

مرکزی- کتاب «بی‌بی سلطنت» تالیف محمد هادی زرگر با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه حجت‌الاسلام میرجعفری اراک معرفی و خوانش شد.

مسئول کتابخانه حجت الاسلام میرجعفری اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک گفت: کتاب «بی‌بی سلطنت» تالیف محمدهادی زرگر بیانگر و روایت تلاش‌های زنی در وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

ناهید مشهدی افزود: کتاب «بی‌بی سلطنت» داستان زحمات زنانی است که در برهه‌های مختلف تاریخ نقش متناسب با جایگاه خود ایفا کرده‌اند.

وی افزود: اهمیت ثبت این خاطرات به این دلیل است که تاکنون کتابی جامع و موثر در این زمینه و با این موضوع منتشر نشده است و اگر هم شده باشد، مخاطب را در حد انتظار جذب نکرده است.

مسئول کتابخانه حجت الاسلام میرجعفری اراک ادامه داد: خاطرات «بی‌بی سلطنت» موقوف به شخص او نیست و در تمام آنها از نقش و خدمات و فعالیت دیگران هم نام برده شده است. در واقع کتاب «بی بی سلطنت» خاطرات متنوع و جذاب درباره چندین نفر است که بر بستر زندگی بی‌بی بنا شده است.

به گزارش ایبنا؛ از ویژگی‌های دلنشین این اثر که به قلم محمدهادی زرگری در انتشارات روایت فتح نگاشته شده، می‌توان به زبان شیوا و ساده و لغات شیرین محلی اشاره کرد که چشمانشان را مشتاق خطوط کتاب می‌کند.

مثلاً در بخشی از آن می‌خوانیم: «سال ۷۴ بود و به مشکل خورده بودیم و باید خانه را می‌فروختیم. در حال جمع کردن وسایل بودیم که زنگ خانه به صدا درآمد، مش گوهر بود. ناراحتی را به وضوح می‌شد در صورتش دید بدون هیچ مقدمه شروع کرد به به عتاب کردن که چرا می خواین این خونه را بفروشید…! نکنید این خونه، خونه، امام زمانه… نباید بفروشدش»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها