دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
عربستان میزبان کنفرانس جهانی باستان‌شناسی شد

عربستان سعودی میزبان کنفرانس جهانی باستان‌شناسی با تمرکز بر آیندۀ شیوه‌های باستان‌شناسی و میراث فرهنگی جوامع عشایری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا عربستان سعودی میزبان کنفرانس جهانی باستان‌شناسی با تمرکز بر آیندۀ شیوه‌های باستان‌شناسی و میراث فرهنگی جوامع عشایری خواهد بود.

این کنفرانس که در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴ (۹ و ۱۰ آبان ۱۴۰۳) در منطقه باستانی «العلا» در عربستان برگزار می‌شود، متخصصان برجسته باستان‌شناسی و میراث فرهنگی را از سراسر جهان گردهم خواهد آورد.

یکی از موضوعات کلیدی این کنفرانس تأثیر عمیق جابه‌جایی در شکل‌دهی به تاریخ بشر خواهد بود. از زمان‌های پیش از تاریخ، حرکت مردم ابزاری حیاتی برای دسترسی به فرصت‌های جدید، بهبود شرایط زندگی، تسهیل اکتشاف و پاسخ به چالش‌های محیط زیستی بوده است.

با ادامه‌دار بودن تحرک یا جابه‌جایی به‌عنوان یک مسئله مهم، این کنفرانس قصد دارد دیدگاه‌های تازه‌ای را در ابعاد مختلف آن ارائه کند و به‌ویژه روی چگونگی تأثیر حرکت و سبک‌های زندگی عشایری در پیشرفت بشری تمرکز خواهد کرد.

به گزارش عرب نیوز، عبدالرحمن السهیبانی، معاون فرهنگی کمیسیون سلطنتی منطقه باستانی العلا تأکید کرد که این رویداد به‌دنبال ایجاد یک پلتفرم نوآور و همکار برای گفت‌وگو است و زمینه‌ساز اجلاس جهانی باستان‌شناسی در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

این کنفرانس شامل تور جامع بازدید از محوطه‌های باستانی منطقه العلا در عربستان سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها