جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
مفاخر فرهنگی را به نسل جوان معرفی کنیم

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم بزرگداشت مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد گفت: مفاخر فرهنگی مانند زرویی را به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا در یزد، احسان عابدی پنج‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد با حضور مسئولان استانی و شاعران کشوری در نصرآباد از توابع شهرستان تفت گفت: دو سال مقدمات این مراسم در حال فراهم شدن بود که به هر دلیلی تعویق می‌افتاد و خدا را شاکریم که امروز این مراسم به عنوان بزرگداشت مرحوم زرویی در نصرآباد برگزار شد.

وی افزود: زمانی که در نهاد کتابخانه‌ها، کارشناس کتاب بودم با همکاری کتاب‌های زرویی نصرآباد را به کتابخانه‌های عمومی اهدا کردیم و در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار کردیم.

عابدی ادامه داد: استان یزد نخبه‌خیز و فرهنگی است و بزرگان متعددی از عرصه فرهنگ و هنر داریم که باید این افراد را گرامی بداریم.

وی افزود: بعد از وفات مرحوم زرویی مراسم مختلفی برگزار شد اما سعی کردیم با برگزاری برنامه‌ای در روستای نصرآباد بتوانیم این شخصیت فرهنگی را به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: ریشه‌های مفاخر را باید به نسل جوان معرفی کنیم زیرا این برنامه‌ها می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند.

وی گفت: این مراسم با همکاری دوستان و جوانان روستای نصرآباد، اداره ارشاد شهرستان تفت و دهیاری نصرآباد و حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدعلی مدرس وامق، امام جمعه نصرآباد در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ابوالفضل زرویی و با بیان اینکه اشعار این شاعر طنزپرداز، عمیق و قابل تامل است، گفت: خدا ذوق شعر را به هر کسی نمی دهد.

وی افزود: برای شناخت این شاعر ایرانی باید سالهای سال، کتاب‌های وی را ورق زد و هنوز بررسی اشعار و شناخت شخصیت وی جای کار بسیار دارد و باید از وی درس‌ها آموخت.

مدرس وامق، زرویی را فردی ادیب و آگاه به مسائل شعر و ادبیات دانست و بیان کرد: به کار گرفتن شعر در قالب معرفت و دین، کار هر کسی نیست که زرویی نصراباد به خوبی از عهده آن برآمد.

در ادامه این مراسم نیز شاعران و طنزپردازان کشوری اشعار خود را بازخوانی کردند و همچنین در خصوص ویژگی های شخصیتی مرحوم زرویی نصرآباد مطالبی را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط