چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
‌طراحی فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی در روستاهای دوستدار کتاب یزد

یزد– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به انتخاب سه روستای استان یزد به عنوان «روستای دوستدار کتاب» از طراحی و اجرای برنامه‌های بلند مدت ویژه این روستاها خبر داد.

‌احسان عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به انتخاب روستاهای دوستدار کتاب گفت: با اعلام اداره کل مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه روستای اسفندآباد ابرکوه، نصرآباد شهرستان تفت و عصمت آباد مهریز به عنوان روستاهای دوستدار کتاب انتخاب شدند که این افتخار بزرگی برای استان یزد و روستاهای استان است.

وی افزود: با توجه به مستندسازی برنامه‌های فرهنگی حوزه کتاب در سطح ملی به این عنوان دست پیدا کردند و به زودی در یکی از برنامه‌های فرهنگی، لوح این افتخار را به مردم این روستاها اهدا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی این روستاها، سلسله برنامه‌های فرهنگی در حوزه شعر، ادبیات و کتاب و داستان طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد تا در طول سال برنامه‌های مختلفی را برگزار کنیم.

عابدی ادامه داد: هدف ما در برنامه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و سعی کرده‌ایم در طول سال این برنامه‌ها را با پیوست‌های مختلف و با حضور عموم مردم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اینکه بتوانیم در قالب‌های مختلف در روستاهای مختلف مباحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دنبال کنیم، گامی مؤثر در زمینه عدالت فرهنگی است زیرا ما معتقدیم که عموم مردم باید بتوانند از این برنامه‌ها بهترین استفاده را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: تمرکز زدایی از اجرای برنامه‌های فرهنگ در مرکز استان و توجه به مشارکت روستاها یکی از عوامل مؤثر در این انتخاب بوده که‌امیدواریم بتوانیم در طول یک سال برنامه‌های مختلفی را در این روستاها داشته باشیم.

عابدی گفت: قرار گرفتن سه روستای استان در بین روستاهای دوستدار کتاب و همچنین کسب این عنوان در سال‌های مختلف نشان دهنده توجه عمیق مردم روستاها به امر کتاب و کتابخوانی و توجه ویژه مسئولان روستایی به این امر است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند مشوقی برای روستاهای دیگر استان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط