چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷
اجرای ۲۰ طرح در نهمین دوره پایتخت کتاب ایران آذربایجان‌غربی

آذربایجان‌غربی- مسئول اجرایی طرح‌های کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در راستای برگزاری نهمین دوره پایتخت کتاب ایران، این استان ۲۰ طرح اجرا و ۳۰ طرح نیز پیشنهاد شده است.

فرشید مرامی، در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با اشاره به برگزاری نهمین دوره طرح پایتخت کتاب ایران، گفت: امسال ۲۰ طرح در استان اجرا و ۳۰ طرح نیز پیشنهاد شده است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر ساله طرح‌های مختلفی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌کند که پایتخت کتاب ایران یکی از این طرح‌ها است و در این راستا هر سال یکی از شهرها بعنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می‌شود.

مسئول امور رویدادهای کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: یکی از اقدامات موثر در برگزاری این رویداد فرهنگی، تقویت نهادهای مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که موجب رونق کتاب و کتابخوانی شده است.

اجرای ۲۰ طرح در نهمین دوره پایتخت کتاب ایران آذربایجان‌غربی

جمع‌آوری بایاتی‌های آذربایجان در قالب نرم افزار

مرامی ادامه داد: همچنین در راستای طرح پایتخت کتاب ایران «مصطفی رحماندوست» نویسنده مطرح کشوری در حوزه کودک و نوجوان میهمان ارومیه که بازدید از کتابفروشی سلیمی آخرین برنامه اجرا شده برای این طرح با حضور رحماندوست بود.

مسئول اجرایی طرح‌های کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: در این بازدید میزگرد ادبیات فولکور آذربایجان و بایاتی‌ها برگزار شد و در این بازدید پیشنهاد شد که این بایاتی ها در قالب نرم افزار به سه زبان ترجمه و برای ارائه به گردشگرها در برنامه‌های کاری قرار بگیرد.


کارشناس امور کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این جلسه از استاد اسماعیل زاده، نویسنده ادبیات فولکور ارومیه‌ای توسط استاد رحماندوست تقدیر شد.

مرامی بیان کرد: برنامه‌ها باید به طور اختصاصی برای پایتخت کتاب طراحی شده و شامل مولفه‌هایی همچون تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقاء سطح فرهنگ کتابخوانی، اصلاحات بسترهای مطالعه و افزایش انگیزه مطالعه، شیوه اجرای نوآورانه، کیفی و در راستای افزایش سواد فرهنگی مردم، قابلیت و ضمانت اجرایی و جدول زمانی دقیق و قابل ارزیابی و پیگیر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها