شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵
«آمادگي بدني كامل براي بسكتبال» در بازار نشر

كتاب «آمادگي بدني كامل براي بسكتبال» اثر «بيل‌فوران» و «رابين پوند» با ترجمه عليرضا زماني، غلامرضا كرمي فخرآبادي و دكتر قاسم رحيمي كه به ارايه اطلاعاتي جامع درباره جنبه‌هاي مختلف آماده سازي بازيكنان بسكتبال مي‌پردازد منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب حاضر به قلم دو تن از پايه‌گذاران انجمن ملي مربيان بدنسازي آمريكا كه سال‌ها در تيم‌هاي بسكتبال حرفه‌اي آمريكا  (nba‌) به عنوان مربي بدنساز فعاليت كرده‌اند، نگاشته شده است و با توجه به ارايه مناسب و ساده برنامه‌ها و روش‌هاي مختلف بدنسازي در بسكتبال، مي‌تواند براي مربيان بدنساز در اين رشته ورزشي، كارشناسان، مربيان و ورزشكاران موثر واقع شود.

اثر حاضر در هشت فصل تنظيم شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به گرم‌كردن و انعطاف‌پذيري، قدرت، توان، چابكي و جدول زمان‌بندي آماده‌سازي اشاره كرد.

در قسمتي از مقدمه مترجمان اثر آمده است:‌ «مربيان بدنساز نياز به توسعه دانش خود در زمينه‌هاي مكانيك، بيومكانيك، فيزيولوژي، روان‌شناسي و... دارند تا بازيكنان را از جنبه‌هاي مختلف آماده كنند. امروزه بازيكنان در پست‌هاي تخصصي بازي مي‌كنند و اين تخصصي شدن پست‌ها به ويژه در ورزشي مانند بسكتبال باعث شده تا بازيكنان به مهارت‌ها و آمادگي‌هاي خاصي نياز داشته باشند، پس مربيان بدنساز مي‌توانند در ارتقاي اجراي بازيكنان و در نتيجه ارتقاي تيم تاثير گذار باشند.»

كتاب «آمادگي بدني كامل براي بسكتبال» از سوي انتشارات نشر ورزش (بامداد كتاب) در شمارگان 2000 نسخه، 240صفحه و 60000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط