سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
در جست‌وجوي مهدي موعود(عج)

كتاب «صبح اميد(نگاهي به مبحث مهدويت و انتظار)» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين جواد محدثي از سوي موسسه بوستان كتاب به چاپ پنجم رسيد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اثر حاضر، گامي در راستای معرفت به حضرت مهدي(عج) است كه مقوله‌هايي نظير؛  زندگاني حضرت، علت غيبت، زمان ظهور، اوضاع عصر ظهور، ياران او، امكان ديدار با او و... را براي نوجوانان با قلمي روان و شيوا مي‌كاود.

قرن‌هاست كه ميليون‌ها دل بي‌قرار و عاشق، چشم به راه آمدن انساني بزرگ و الهي از خاندان پيامبر اسلام‌اند تا با آمدنش جهان به سامان برسد و عدالت جهاني حاكم شود. ما آن شخصيت موعود را به نام «امام زمان» و «حضرت مهدي(عج)» مي‌شناسيم.

به‌راستي او كيست؟ كجاست؟ چرا از چشم‌ها پنهان است؟ چه مي‌كند و كي خواهد آمد؟ وقتي بيايد، جهان و مردمان چگونه خواهند شد؟ او چطور خواهد توانست دنيا را اصلاح كند؟ ياران او كيستند و نيروي او چيست و از كجاست؟ در اين همه سال چرا غايب است؟ آيا مي‌توان او را ديد و ديدنش چه شرايطي لازم دارد؟ آيا تا به حال كسي او را ديده است؟ چهره دوست داشتني او چگونه است؟ پس از آمدن او دنيا چه خواهد شد، آيا به آخر مي‌رسد؟ ياران او چه كساني و چند نفرند و آيا ما هم مي‌توانيم از ياران او باشيم؟ آيا غير از مسلمانان، كسان ديگري هم هستند كه منتظر يك «مصلح جهاني» باشند؟ اين‌ها و بسياري سوال‌هاي ديگر درباره امام زمان(عج) و پيشوايي كه همه چشم به راه ظهور اوييم، در ذهن‌هاي پيروان و منتظران است. 

او انساني برتر از انسان‌هاي معمولي است. او ذخيره خدا براي نجات بشريت است. پس ويژگي‌هاي او هم با ديگران متفاوت است. اين كه خدا مي‌خواهد روزي جهان را به عدالت و مردم را به سعادت كامل برساند، وعده درستي است. اين خواسته خدا هم به دست او انجام خواهد گرفت.

محدثي در اين كتاب مي نويسد: «مي‌خواهيم او را بهتر بشناسيم تا محبت ما نسبت به او زيادتر شود. معتقديم كه «معرفت» او ما را به «محبت» او مي‌كشاند و محبت و علاقه به او هم ما را در مسير «اطاعت» و همراهي و همسويي با او قرار مي‌دهد. اين طور بهتر مي‌توانيم خدا را عبادت كنيم و مسلماني خويش را نشان دهيم، زيرا خداوند بزرگ، پيامبران و امامان(عليهم‌السلام) را سرمشق و الگو قرار داده است. امروز، الگوي زنده و كامل براي هدايت و كمال، حضرت مهدي(عج) است. شناخت او و كسب رضاي او، ما را به رضاي پروردگارمان مي‌رساند. "امام‌شناسي: براي ما يك تكليف است و عمل طبق خواسته امام، تكليفي ديگر.»

در اين كتاب، پاسخ بسياري از سوال‌هايي كه درباره حضرت مهدي(عج) مطرح مي‌شود را خواهيم دانست، آن هم با بياني ساده و شيرين كه زواياي اين عقيده و فكر و باور ديني را روشن‌تر سازد و جان را در سايه يك ايمان روشن، آرامش و صفا بخشد. بي‌شك، زيستن در حال و هواي چنين محبت و معرفتي، زندگي را لبريز از صفا مي‌سازد و اين انتظار، چشمه‌هاي اميد را در دل‌ها جاري مي‌سازد. چشم به راه آمدن كسي هستيم كه روح زندگي و جان هستي است. 

ناشر كتاب حاضر، درباره نويسنده اين اثر مي‌نويسد: «استاد جواد محدثي، محقق، شاعر و نويسنده در سال 1331 شمسي در سراب به دنيا آمد. تحصيلات كلاسيك و حوزوي خود را در قم گذراند. در مدرسه حقاني از محضر اساتيدي چون: شهيد بهشتي، شهيد قدوسي و آيات جنتي، احمدي ميانجي، مصباح و... بهره گرفت. همكاري فعال با مراكز فرهنگي و مطبوعات، تاسيس "مركز ادبي حوزه" جهت تربيت و آموزش قلمي طلاب جوان، انتشار ده‌ها كتاب و صدها مقاله در موضوعات مختلف اسلامي از جمله تلاش‌هاي فرهنگي وي است. اين موسسه تاكنون آثار زير را از ايشان منتشر كرده است: مجموعه آشنايي با اسوه‌ها (تاكنون 11 جلد: سلمان، بلال و...)؛ آشنايي با سوره‌ها؛ آشنايي با علوم قرآن؛ آفات علم؛ هزار موضوع، هزار آيه؛ چشم دل؛ رابطه‌ها؛ گامي در مسير؛ عشق برتر؛ الفباي زندگي؛ از ساحل به دريا؛ قطعات؛ ميناي قلم؛ برگ و بار؛ راهنماي پژوهش؛ هنر در قلمرو مكتب؛ ولايت فقيه به زبان ساده؛ كودك اندلسي؛ نماز عارفانه؛ الهي‌نامه؛ آشنايي با اسوه‌ها (تك جلدي)؛ اخلاق معاشرت؛ فلسطين و از خاك تا خدا.»

چاپ پنجم كتاب «صبح اميد (نگاهي به مبحث مهدويت و انتظار» در شمارگان 4000 نسخه، 88 صفحه و بهاي 12000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط