چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵
تغيير برنامه  «نشست تخصصي تاريخ مجلس»

دبير «نخستين نشست تخصصي تاريخ مجلس» با بيان اين كه تاكنون بيش از 30 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شده،از تمديد مهلت ارسال اين مقالات تا پايان ارديبهشت‌ماه خبر داد و با اشاره به انتشار گزيده و مجموعه مقالات اين همايش در قالب دو اثر مجزا، گفت: زمان برپايي اين سمينار يك روزه نيز تا اواخر خرداد ماه به تعويق افتاد.\

علي ططري، رييس مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و پژوهشگر تاريخ معاصر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، توضيح داد: اين برنامه نخستين گام‌هاي خود را در راستاي شناسايي محققان فعال اين حوزه و ترسيم خط‌مشي‌هاي ادوار آتي طي مي‌كند. تاكنون بالغ بر 90 مقاله را با موضوعات تعيين شده به پژوهشگران اين حوزه سپرده‌ايم تا هريك در تكميل اطلاعات و توليد محتواي اين همايش گام‌هاي مثبت و جهت‌دهي شده‌اي بردارند.

وي با اشاره به اين كه بجز پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه مجلس و تعداد معدودي از خبرگزاري‌ها، اين همايش را در ابعاد وسيعي رسانه‌اي نكرده‌ايم، گفت: هدف اصلي اين همايش اين است كه با شناسايي و معارفه پژوهشگران عرصه مجلس، تاريخ‌نگاري نمايندگان و مجلس قانون‌گذاري به يكديگر و آشنايي اين مركز با آنها و توانمندي‌هايشان، از اين ظرفيت‌ها استفاده كنيم. بر اين اساس و با استفاده از اطلاعات به دست آمده، بانك اطلاعاتي را فراهم و از يكايك فعالان اين عرصه دعوت كرديم تا براي هرچه بهتر برگزار شدن اين همايش ما را ياري رسانند.

دبير همايش با اشاره به آگاهي از ضرورت‌هاي علمي تاليفات و پژوهش در حوزه مجلس و تاريخ‌نگاري پارلمان در ايران، تشريح كرد: در اين باره تحقيقات و فعاليت‌هاي اندكي صورت گرفته است كه درصدديم با برپايي چنين برنامه‌هايي و شناسايي مولفان، پژوهشگران و حتي مترجمان، زمينه‌هاي گسترش اين حوزه را فراهم سازيم.

ططري با اشاره به اين كه زمان ارسال آثار به دبيرخانه اين همايش تا پايان ارديبهشت ماه به تعويق افتاده است، گفت: برپايي اين همايش نيز به هفته پاياني خرداد ماه موكول شد تا پژوهشگران فرصت بيشتري براي ارسال مقالات خود داشته باشند. همچنين علاوه بر گزيده مقالات اين همايش كه به صورت كتابچه‌اي به چاپ خواهد رسيد، مجموعه مقالات نيز در قالب كتابي مجزا تا پايان تابستان سال جاري منتشر خواهند شد.

علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي به نشاني اينترنتي www.ical.ir مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط