یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
فراكسيون چاپ، فرصتي براي نمايش چاپ

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ معتقد است كه فراكسيون چاپ مي‌تواند مشكلات و موانع موجود در حوزه تسهيلات مالي و اعتباري و ضمانت چاپخانه‌داران را برطرف كند.\

غلامرضا شجاع در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ يكي از مشكلات اصلي و اساسي فعالان حوزه چاپ، تسهيلات مالي است كه اميدواريم با تدوين و تصويب قوانين كاربردي، چاپخانه‌داراناز اين تسهيلات منتفع شوند.

وي ادامه داد: يكي از مشكلات چاپخانه‌داران، تخصيص پيدا نكردن قولنامه در خريد و فروش ماشين‌آلات چاپي است، در حالي كه برخي ماشين‌هاي چاپ قيمتي معادل يك تا يك و نيم ميليارد تومان دارند.

شجاع با بيان اين كه به يك موتورسيكلت 300 هزار توماني قولنامه اختصاص پيدا مي‌كند، گفت: اين در حالي است كه به ماشين‌هاي گران‌قيمت و هزينه‌هاي مختلف يك چاپخانه‌دار به هيچ وجه اهميت داده نمي‌شود.

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ، با اشاره به نگاه كلي مسوولان كشور به حوزه چاپ، يادآور شد: بسياري از افراد تصور مي‌كنند كه چاپ تنها شامل كتاب است، اما بر اساس آمارهاي جهاني 9 درصد از ظرفيت‌هاي اين صنعت در حوزه نشر كتاب و مطبوعات استفاده مي‌شود.

وي تصريح كرد: تشكيل فراكسيون چاپ در مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند بهترين فرصت براي شناسايي جايگاه واقعي صنعت چاپ به مسوولان و دست‌اندركاران حوزه‌هاي مختلف نشر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط