سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
ايران، قطب چاپ قرآن منطقه مي‌شود

موانع و چشم‌اندازهاي چاپ قرآن كريم و همچنين مبحث برپايي نخستين دوره مسابقات بين‌المللي چاپ مصحف در نشست توجيهي نخستين دوره مسابقات بين‌المللي چاپ مصحف شريف، بررسي شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ستاد خبري نخستين دوره مسابقات بين‌المللي چاپ مصحف شريف، در اين نشست كه شب گذشته (دوشنبه، اول شهريور ماه) با حضور كارشناسان و اهالي صنعت چاپ كشور برگزار شد، يوسف افراش، دبير دهمين جشنواره صنعت چاپ، با اشاره به مشكلات اين حوزه گفت: بي‌توجهي به كيفيت و رعايت استانداردها، ضعف در مديريت آموزش، فرسودگي ماشين‌آلات و .. از جمله مشكلات صنعت چاپ كشور است.

با بيان اين كه در اين حوزه ظرفيت‌هاي بسياري موجود است، ادامه داد: بر اين باوريم كه دست‌كم در حوزه چاپ قرآن از نظر كيفيت و كميت مي‌توانيم در منطقه حرف نخست را بزنيم.

در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام حميد محمدي، قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني و رييس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در سخناني گفت: هدف نهايي برگزاري مسابقه بين‌المللي چاپ مصحف شريف، محافظت، نشر و پخش قرآن كريم در سراسر جهان است.

افزود: با استفاده از ابزار و هنرهاي مختلف مي‌توانيم شاهد نفوذ بيشتر قرآن در جوامع باشيم و چون بعد از حادثه 11 سپتامبر توجه بيشتري به قرآن در سراسر جهان شد، بايد از تمام ظرفيت‌هايي كه مي‌تواند باعث توجه به آن شود، استفاده كرد.

علي ثابت، مدير كميته داوري مسابقات نيز در اين مراسم به انتخاب هفت قرآن يا چاپخانه برتر توسط هيات داوران جشنواره اشاره كرد و اظهار داشت: كيفيت ليتوگرافي، چاپ و صحافي، زمينه‌هاي بررسي و داوري قرآن‌هايي است كه از سراسر جهان به دبيرخانه ارسال مي‌شوند.

نخستين دوره مسابقات بين‌المللي چاپ مصحف شريف 17 تا 20 آبان برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط