چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
انتشار چكيده‌اي از تمامي آثار بورديو

كتاب «مفاهيم كليدي پير بورديو» هفته آينده از سوي نشر افكار منتشر مي‌شود. مايكل گرنفل، نويسنده كتاب با ارجاع به آثار بورديو، چكيده‌اي از تمامي كتاب‌هاي اين جامعه‌شناس فرانسوي را به مخاطبان ارايه كرده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،  آرا و انديشه‌هاي پير بورديو، جامعه‌شناس معاصر فرانسوي مورد توجه علاقه‌مندان دانش جامعه‌شناسي قرار گرفته است. دليل اين اندازه از توجه به بورديو را مي‌توان سهم بزرگ او در تمامي ادبيات نظري جامعه‌شناسي دانست. وي با به كار بردن واژگاني خاص، مفاهيم عميقي را به اين حوزه افزود.
آن‌گونه كه از انديشه اين متفكر جامعه‌شناس برمي‌آيد، او دنياي اطراف ما را با تمام زشتي‌ها و زيبايي‌هايش از دريچه‌اي نو مي‌نگريست و حقايقي كه دريافت را در اختيار مخاطبانش قرار داد. 

درك انديشه‌هاي وي نيازمند شناخت مفاهيمي است كه او مبدع آنهاست و همواره آنها را به كار مي‌گيرد. اين كتاب در پي آشناسازي مخاطبان با اين مفاهيم است.

به گفته حسين كاظميان، مدير روابط عمومي انتشارات افكار، ويژگي مهم اين اثر، رجوع به آثار متن اصلي تاليفات بورديوست، به همين دليل مي‌توان آن را چكيده‌اي از تمامي آثار اين جامعه‌شناس مولف دانست.

كتاب «مفاهيم كليدي بورديو» نوشته مايكل گرنفل با ترجمه محمدمهدي لبيبي با بهاي 11هزار تومان در 376 صفحه، هفته آينده به كتابفروشي‌ها راه مي‌يابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط