سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸
تجهيز مجموعه آثار بخش افغانستان‌شناسي كتابخانه مجلس

تعداد كتاب‌هاي بخش افغانستان‌شناسي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با ارسال سومين محموله كتاب‌ها به اين مركز، از مرز دو هزار جلد كتاب گذشت. اين كتاب‌ها كه در شمار تازه‌هاي نشر افغانستان و در حوزه‌هاي علوم سياسي، تاريخ و حقوق‌اند، تا هفته آتي آماده بهره‌برداري مراجعان مي‌شوند._

علي‌اكبر زارع‌بيدكي، مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره عنوان كرد: در اين محموله كه بعد از ظهر امروز(26 بهمن ماه) به اين مركز انتقال يافت، 500 عنوان كتاب و 300 شماره از نشريات قديمي كشور افغانستان جاي دارند.

وي با بيان اين كه اين آخرين نوبت دريافت كتاب از كشور افغانستان در سال جاري است، گفت: ساير مبادلات فرهنگي براي تكميل بخش افغانستان‌شناسي كتابخانه مجلس به سال 90 موكول خواهند شد.

زارع‌بيدكي با اشاره به اين كه آثار ارزشمندي براي علاقه‌مندان و پژوهشگران در اين مجموعه وجود دارد، گفت: از اين ميان مي‌توان آثاري مانند «معادن قيمتي افغانستان»، «لهجه‌شناسي در زبان فارسي»، «افغانستان و راه ابريشم»، «يك‌صد مرد تاثيرگذار در تاريخ»، «باتلاق تاريخ معاصر»، «ادبيات كودك در افغانستان» و «آشنايي با تاريخ و ادبيات انگليسي» را نام برد.

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي حضور در نمايشگاه كتاب نجف و خريد آثار مكتوب معادل 18 هزار دلار را از ديگر برنامه‌هاي كتابخانه مجلس براي تكميل گنجينه اين مركز خواند و يادآور شد: اين نمايشگاه از 27 بهمن به مدت یک هفته در نجف و بغداد برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط