دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱

جواد جزيني رمان «پرسه در خاك غريب» احمد دهقان را به ‌لحاظ طرح مساله ستيز انسان با انسان و با طبيعت، اثري چشمگير در حاشيه ادبیات جنگ دانست. وی همچنین از يک اثر داستاني لیلا صادقی و یک مجموعه داستان از ایشی‌گورو به‌عنوان آثار مورد توجهش در سال 89 نام برد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، جزيني كه مجموعه داستان «كسي براي قاطر مرده گريه نمي‌كند» او از دو هفته گذشته در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفته است، درباره آثار داستاني مورد اقبالش در سال 89 گفت: رمان «پرسه در خاك غريب» را اثري متفاوت و تازه در حيطه بيان موضوعات حاشيه جنگ ديدم. در اين كار نويسنده مساله ستيز انسان با انسان و با طبيعت را به شكل تاثيرگذاري روايت كرده است. همچنين نوع پرداختن به تقابل انسان و حيوان و هم‌سرنوشت شدن انسان و حيوان، محورهاي قابل توجهي در اين كتاب به نظرم آمدند.

وي همچنين مجموعه داستان «آمده بودي براي خداحافظي» نوشته ليلا صادقي و «شبانه‌ها»ي ايشي‌گورو با ترجمه خجسته كيهان را نيز از ديگر آثار داستاني مورد توجهش در سالي كه گذشت نام برد.

جزيني اين روزها از سري مجموعه‌هاي آشنايي با گونه‌هاي داستان كوتاه مينيماليستي، كتاب «ريخت‌شناسي گونه‌هاي داستان كودك» را در حال انتشار دارد كه تا نمايشگاه كتاب از سوي انتشارات نيلوفر سپيد منتشر خواهد شد.
 
وي اثر پژوهشي مفصلي را نيز در حيطه داستان‌هاي مينيمال در مرحله ويرايش و تنظيم دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط