دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵
3 شخصيت‌ تاثيرگذار ديگر در بازار كتاب

شهربانو صارمي، مترجم كتاب «فيدل كاسترو» از مجموعه شخصيت‌هاي تاثيرگذار از ترجمه سه كتاب ديگر از اين مجموعه خبر داد. زندگي رامسس دوم، تيكو براهه و رابرت هوك موضوعات اين سه مجلدند.\

اين مترجم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره كتاب «رامسس دوم» گفت: او يكي از فراعنه مصر است كه سه هزار سال پيش از ميلاد زندگي مي‌كرد. گفته مي‌شود حكومت وي همزمان با حيات حضرت موسي(ع) بود.

وي افزود: رامسس حاكمي بود كه مصر را به يك قدرت برتر تبديل كرد. او مسبب ساخت بسياري از بناهايي است كه اكنون به عنوان آثار ارزشمند باستاني مصر شناخته مي‌شوند. كتاب «رامسس دوم» به تازگي در بازار نشر توزيع شده است.

اين مترجم درباره كتاب «تيكو براهه» يكي ديگر از آثار اين مجموعه گفت: ترجمه اين اثر را تازه آغاز كرده‌ام. او منجم دانماركي قرن شانزدهم است كه نظريه ثابت بودن زمين و چرخيدن همه چيز به دور آن را ارايه كرد و دنياي نجوم را به چالش كشيد.

صارمي زندگي رابرت هوك را موضوع كتاب ديگري از مجموعه شخصيت‌هاي تاثيرگذار معرفي كرد و گفت: او دانشمند هم‌عصر نيوتن بود كه با يك ميكروسكوپ ابتدايي، دنياي ناديدني اطرافش را ديد و كتاب مهم «ميكروگرافيا» را نوشت.

وي يادآور شد: اين دانشمند نقش اثرگذاري در پيشرفت دانش بشر داشت، اما با اين وجود به طور شايسته‌اي شناخته نشد.

تاكنون مجلداتي درباره زندگي بي‌نظير بوتو، فيدل كاسترو و وينستون چرچيل، از اين مجموعه منتشر شده‌اند. چاپ اين مجموعه به عهده انتشارات ققنوس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط