دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
كتابخانه مجلس در انديشه تكميل منابع از نمايشگاه تهران

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين كه خريد كتاب‌هاي حوزه تاريخ و تاريخ انقلاب اسلامي، از جمله برنامه‌هاي اين هفته اين مركز از كتابخانه شخصي استاد روح‌بخشان است، از تهيه فهرستي از كتاب‌هاي لاتين و انگليسي مورد نياز اين مركز براي خريداري از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد.

علي‌اكبر زارع‌بيدكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره توضيح داد: استاد روح‌بخشان حدود 11 تا 12 هزار جلد كتاب در زمينه‌هاي گوناگوني تاريخي در كتابخانه شخصي خود گردآورده است. در توافق با وي قرار شده كارشناسان اين بخش در روز چهارشنبه اين هفته در بازديد از اين كتابخانه، آثار مورد نياز بخش تاريخ و انقلاب اسلامي كتابخانه مجلس را معين و خريداري كنند. 

وي تكميل آثار كتابخانه تخصصي انقلاب اسلامي كتابخانه مجلس را هدف اصلي اين اقدام برشمرد و افزود: همچنين كارشناسان بخش فراهم‌آوري كتابخانه بر اساس بروشورهايي كه از ناشران گوناگون به دست ما رسيده‌اند و با استناد به نيازهاي كتابخانه و مراجعان، در حال تهيه فهرستي از آثار و منابع مورد نياز براي خريداري در زمان برپايي بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران‌اند.

مدير فراهم‌آوري كتابخانه‌ مجلس شوراي اسلامي متذكر شد: تاكنون 1200 جلد كتاب لاتين كه 700 عنوان آن در زمينه ايران‌شناسي و اسلامي‌شناسي قرار دارند و تعدادي آثار ناشران عربي و برخي از آثار حوزه تاريخي، براي خريد از نمايشگاه انتخاب شده‌اند.

زارع‌بيدكي درباره منابع كنوني كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي گفت: در واپسين روزهاي سال جاري حدود 24 هزار جلد كتاب از كتابخانه‌هاي شخصي محمد گلبن و علي موسوي‌گرمارودي به اين مركز انتقال يافت و مجموع منابع اين كتابخانه را به 500 هزار جلد رساند. تاكنون فهرست‌نويسي 12 هزار جلد از اين كتاب‌هاي تمام شده و پس از ثبت در اختيار مراجعان قرار گرفته است. پيش‌بيني مي‌شود ساير آثار اين مجموعه نيز تا پيش از موعد برگزاري نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران فهرست‌نويسي شوند و به بخش اصلي راه‌يابند.

بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت‌ماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط