شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
كاهش دوباره آمار نشر كتاب در شهريور

حوزه نشر براي سومين هفته پياپي با كاهش آمار نشر روبه رو شد. تعداد كتاب‌هاي منتشره در هفته دوم شهريور، روزهاي منتهي به عيد فطر، به 904 عنوان رسيد، در حالي كه در دو هفته پيش از آن، به ترتيب 955 و 1093 عنوان كتاب منتشر شدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از شنبه (5 شهريور) تا سه‌شنبه (8 شهريور) 904 عنوان كتاب در بانك اطلاعات خانه كتاب ثبت شدند كه 463 عنوان آنها چاپ نخست‌اند.

حوزه دين پس از چند هفته پياپي از صدر جدول آماري كتاب‌هاي منتشره پايين آمد و در رده سوم جاي گرفت. در اين حوزه، 100 عنوان كتاب منتشر شد كه تنها 41 عنوان آن چاپ نخست‌اند.

بيشترين تعداد كتاب‌ها در موضوع علوم عملي با 176 عنوان و سپس كودك و نوجوان با 169 عنوان بوده‌اند. پس از آن به ترتيب، موضوعات دين، ادبيات، علوم اجتماعي و ساير موضوعات قرار گرفته‌اند.

با وجود كاهش آمار كتاب‌ها در بيشتر حوزه‌ها، حوزه فلسفه و روانشناسي شاهد افزايش تعداد كتاب‌هاي منتشره بودند. 53 عنوان كتاب با اين موضوع منتشر شدند كه 23 عنوان آن چاپ نخست به شمار مي‌آيند.

موضوع علوم طبيعي و رياضيات، كمترين عناوين كتاب را با 16 عنوان به خودشان اختصاص دادند.

در اين هفته 301 ناشر فعاليت داشتند كه از ميان آنها، انتشارات نقش‌آفرينان بابكان با 22 عنوان، بيشترين كتاب‌هاي چاپ نخست را منتشر كرد.

در بخش كتاب‌هاي عمومي، بيشترين آثار تاليفي با 7 عنوان متعلق به حسين رسول‌پناه و بيشترين كتاب‌هاي ترجمه با 3 عنوان از آن سعيد هراتيان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط