شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
روند صعودي انتشار كتاب ادامه پيدا كرد

1936 عنوان كتاب در هفته چهارم آذرماه وارد بازار نشر شدند كه اين رقم نسبت به هفته پيش از آن بيش از 200 عنوان افزايش داشت. 941 عنوان از اين كتاب‌ها چاپ نخستند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، طبق گزارش هفتگي موسسه خانه كتاب، در هفته چهارم آذر يعني از شنبه، 26 آذر تا چهارشنبه، 30 اين ماه، 1936 عنوان كتاب منتشر شدند، در حالي كه تعداد عناوين منتشر شده در هفته سوم آذر، 1728 عنوان بودند.

بيشترين تعداد كتاب‌ها با 433 عنوان در موضوع آموزشي و كمك‌درسي و سپس با 280 عنوان در حوزه علوم عملي بودند. علوم اجتماعي با 242 عنوان و دين با 188 عنوان در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفتند. براي سومين بار از ابتداي پاييز است كه حوزه علوم اجتماعي از موضوع دين سبقت مي‌گيرد.

از ميان كتاب‌هاي منتشره اين هفته، 1673 عنوان تاليفي و 263 عنوان ترجمه شده بودند. در بخش كتاب‌هاي عمومي، بيشترين كتاب‌هاي تاليفي با 5 عنوان متعلق به محمدحسن ترابي و بيشترين كتاب‌هاي ترجمه با 2 عنوان از سعيد مدرسي‌قزويني بودند.

از ميان 455 ناشر فعال در هفته چهارم آذرماه، انتشارات «رايانه هامون خزر» در بخش كتاب‌هاي عمومي با 46 عنوان، بيشترين كتاب‌هاي چاپ نخست را منتشر كرد. بيشترين عناوين كتاب‌‌هاي چاپ نخست در بخش كتاب‌هاي كمك‌درسي نيز با 7 عنوان متعلق به انتشارات «كانون فرهنگي آموزش» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط