سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
معرفي قهرمانان انقلاب پاسخی به كنجكاوی نوجوانان است

كيوان امجديان،‌ نویسنده کتاب «مسافر تنها» نگارش تاريخ معاصر ايران براي معرفي قهرمانان انقلاب به نوجوانان را ضرورتی آشکار دانست و گفت: نسل امروز علاقه بسياري به مباحث تاريخي و پيشينه خود دارد تا آنجا كه در يافتن اطلاعات از‌ آن دوران بسيار كنجكاوند.-

امجديان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره اثری از وی با عنوان «مسافر تنها» كه از سال 1388 تاكنون پنج بار تجديد چاپ شده است و موضوع آن در ارتباط با شهید آيت‌الله اشرفي اصفهاني است اظهار كرد: وقتي يك زندگينامه تاريخي در بخش کتاب‌های نوجوانان با استقبال روبه‌رو مي‌شود نشان از عطش دانستن از گذشته تاريخي اين مرز و بوم است.

وي با يادآوري اين كه «مسافر تنها» در مجموعه كتاب‌هاي بزرگان انقلاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و استقبال مخاطب از اين كتاب به نوع نگارش و بهانه روايت باز مي‌گردد گفت: نوشتن زندگينامه داستاني براي مخاطب نوجوان امروز به يك بهانه امروزي و قابل لمس نیاز دارد تا مخاطب بتواند به واسطه آن به سال‌هاي قبل از انقلاب بازگردد و به عبارتي با آن همذات پنداري كند.

امجديان ادامه داد: بنابراين براي نوشتن كتاب بايد بهانه‌اي پيدا مي‌كردم كه كودك و نوجوان امروز را به واسطه يك اتفاق به گذشته و به زندگي شهيد اشرفي اصفهاني وصل كند كه به اعتقاد خودم با قالبي كه براي اثر در نظر گرفتم در اين كار موفق بودم.

وي درباره بازخورد اثر خود گفت: ناشر درباره تجديد چاپ‌ها هيچ اطلاعي به من نمي‌دهد و بيشتر از طريق رسانه‌ها در اين باره اطلاع دارم. فكر مي‌كنم به چاپ پنجم رسيدن يك زندگينامه داستاني، آن هم با محوريت تاريخي نشان از بازخورد خوب آن در ميان مخاطبان نوجوان دارد زيرا در دنياي نگارش كتاب براي كودك و نوجوان جذابيت‌هاي بسياري وجود دارد كه كمتر مجالي را برای معرفي اين گونه آثار فراهم مي‌آورد. 

اين نويسنده با تاكيد بر اين كه پرداختن به مقوله‌هاي تاريخي با موضوع انقلاب يكي از دغدغه‌هاي امروز جامعه است افزود: وقتي با كودكان و نوجوانان صحبت مي‌كنم در مي‌يابم كه آن‌ها بر خلاف نسل‌هاي ما به مسايل تاريخي بسيار علاقه‌مند هستند و در يافتن پاسخ‌هاي خود بسيار تلاش مي‌كنند. نياز به دانستن اين نسل از گذشته ايران مساله‌اي است كه مولفان و ناشران نبايد از‌ آن غافل بمانند و به گمان من يكي از دلايل استقبال نوجوانان از كتاب «مسافر تنها» پاسخ‌گويي به همين نياز دانايي از گذشته انقلاب بوده است.

امجديان در پايان درباره تغيير اثر در چاپ‌هاي بعدي كتابش گفت: «مسافر تنها» تاكنون هيچ تغييري نكرده اما اگر بخواهم اين كتاب را بازنويسي كنم به طور حتم بهانه روايت را پررنگ‌تر و زندگي شهيد آيت‌الله اشرفي اصفهاني را ساده‌تر بيان خواهم كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط