شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
ساخت چهار کتابخانه روستایی در شهرضا

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا در استان اصفهان از اختصاص 200 میلیون ریال اعتبار برای ساخت چهار باب کتابخانه در روستاهای «مهیار»، «هونه‌جان»، «بوان» و «کهرویه» خبر داد.-

فاطمه پورخاقان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این اعتبارات از سوی فرماندار شهرضا و با هدف توسعه و گسترش فضای کتابخانه‌های روستایی به اداره کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

وی افزود: این کتابخانه‌ها با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای هر روستا راه‌اندازی می‌شوند. در روستاهایی که ساختمان وجود دارد، کتابخانه‌ها تجهیز و در روستاهایی که ساختمان مورد نظر نیست، برای احداث کتابخانه همکاری می‌شود.

پورخاقان با بیان این‌که اکنون در حال خریداری برای تجهیزات کتابخانه‌هاییم، گفت: کتاب‌ها نیز به مرور زمان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی تامین و به کتابخانه‌ها ارسال می‌شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از آغاز ساخت کتابخانه منظریه خبر داد و افزود: این کتابخانه در مساحت یک هزار و 110 متر مربع و زیربنای 550 متر ساخته خواهد شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا اظهار کرد: فرمانداری حدود 50 میلیون تومان از بودجه تملک و دارایی سال 91 برای ساخت کتابخانه اعتبار اختصاص داده است.

به گفته وی، در هفته‌های آتی نیز سه باب کتابخانه «زینب کبری»، «فرهنگسرای شهرداری» و «المهدی» در شهرک اسلام‌آباد در قالب کتابخانه‌های مشارکتی فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند.

اکنون در شهرستان شهرضا چهار باب کتابخانه نهادی و سه باب کتابخانه مشارکتی فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط