چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
تغییر نام کتابخانه «شماره یک» میانه به «پیامبر رحمت(ص)»

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی از تغییر نام کتابخانه «شماره یک» به «پیامبر رحمت(ص)» در هفته کتاب خبر داد.-

فرزاد عمادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه پیشنهاد دادیم تا کتابخانه‌های شماره یک و دو این شهرستان به ترتیب به نام‌های «پیامبر رحمت(ص)» و «باقرالعلوم(ع)» تغییر دهیم که این پیشنهاد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: مسوولان اداره کل کتابخانه‌های استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نام کتابخانه «پیامبر رحمت(ص)» موافقت کردند اما نام جدید کتابخانه «شماره دو» قبول نشد، زیرا در استان آذربایجان شرقی کتابخانه‌ای با همین نام به ارایه خدمات کتابخانه‌ای مشغول است. بنابراین، باید نام دیگری برای کتابخانه «شماره دو» انتخاب کرده، به این اداره‌ها ارایه دهیم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه درباره زمین کتابخانه مرکزی این شهرستان نیز گفت: در جلسات پیشین انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه، موضوع تعیین زمین کتابخانه مرکزی توسط اداره کتابخانه به تصویب رسید. اداراه کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه هم زمین مناسب را تعیین و کروکی آن را استخراج کرد اما شهرداری از تحویل زمین مرکزی به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میانه سرپیچی کرد.
وی افزود: در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان میانه این مشکل را مطرح کردیم و شهردار مدعی شد که زمین کتابخانه مرکزی را تنها در قبال دریافت ارزش ريالی آن به اداره کتابخانه‌ها تحویل می‌دهد.

عمادی بیان کرد: با پیگیری‌های اداره کتابخانه‌های عمومی میانه قرار شد به‌ عنوان نمونه، سند چهار زمین کتابخانه عمومی در استان آذربایجان شرقی را که اداره شهرداری‌ها به‌طور رایگان به اداره کتابخانه اهدا کرده‌اند، ارایه دهیم تا زمین کتابخانه مرکزی میانه را به ‌طور رایگان تحویل بگیریم. با انجام این پروژه، اقدام فرهنگی بزرگی در شهرستان میانه رخ می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط