دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
روند اعلام وصول کتاب‌های ناشران تسهیل شد

رییس انجمن ناشران استان البرز با اشاره به تلاش‌های چند ماه اخیر این انجمن برای بهبود وضعیت ناشران گفت: ناشران این استان برای دریافت اعلام وصول کتاب‌ها دیگر به تهران نمی‌روند و مراحل مختلف دریافت مجوز در محدوده استان انجام می‌شود.-

رضا مدیرفلاح در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مرحله‌ اعلام وصول کتاب در انتشار یک اثر، زمانی است که پس از چاپ کتاب، ناشر باید نمونه‌ای اثر را به اداره ارشاد ببرد و مسوولان ارشاد نیز کتاب را با نسخه پیش از انتشار تطبیق دهند.

وی افزود:‌ این مرحله تا دو ماه پیش در شهر تهران انجام می‌شد و بخش عمده‌ای از ناشران البرزی مجبور بودند برای اعلام وصول کتاب‌هایشان مسیر استان البرز تا تهران را طی کنند.

مدیرفلاح با بیان این‌که انجمن ناشران استان البرز در رایزنی با اداره فرهنگ و ارشاد استان روند اعلام وصول کتاب‌های ناشران را در داخل استان عملی کرده است، گفت: با این اقدام رفت و آمد‌ها کمتر، ترافیک کاری در تهران نیز کاسته شده و کار ناشران استانی راحت‌تر شده است.

وی اظهار کرد: بیش از یک سال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رفت و آمد داشتیم تا بالاخره توانستیم موافقت آنان را برای اجرایی شدن این طرح به دست بیاوریم.

وی با بیان این‌که اکنون ناشران می‌توانند تمام مراحل انتشار کتاب خود را در استان البرز پیگیری کنند، یادآور شد: حالا کارهای اداری سبک‌تر شده است و ناشران استان البرز می‌توانند بدون دغدغه از رفت و آمدهای خسته‌کننده، کتاب‌هایشان را منتشر کنند.

مدیرفلاح در بخش دیگر سخنان خود از تلاش این انجمن برای راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی کتاب برای ناشران استانی نیز خبر داد و گفت: در حال رایزنی با اداره پست البرزیم تا بتوانیم هزینه‌های ارسال کتاب را کاهش دهیم و امکان فروش اینترنتی کتاب را برای فعالان این حوزه فراهم کنیم.

انجمن ناشران استان البرز از سال 1390 فعالتی خود را آغاز کرده است و 40 ناشر در این انجمن عضویت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط