شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۳
برنده هاي اسكار به تلويزيون مي‌آيند

فيلم‌هاي اسكاري «خون به پا خواهد شد» و «گانگستر آمريكايي» از آثار مطرح سينماي جهان در جدول نوروزي سيما قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي پخش فيلم‌هاي نوروزي سيما، فيلم «خون به پا خواهد شد» ساخته «پل توماس اندرسون» كه بر اساس كتاب «آپتون سينكلر» ساخته شده است، در قالب برنامه نوروزي امسال شبكه چهار سيما پخش مي‌شود.

اين فيلم داستان معدنچي نقره‌اي به نام دانيل پلين ديو است كه‌ در آرزوي افزايش ثروت و يافتن چاه‌هاي نفت، مزارع بوستون را خريداري و پسري را به فرزندي مي‌پذيرد. در اين ميان ماجراهايي رخ مي‌دهد و پلين ديو ثروتمند، از ستمگري به ديوانگي و جنوني روزافزون مي‌رسد.

فيلم «خون به پا خواهد شد» كه اثري افشاگرانه درباره سلطه و تصاحب نفت در غرب به شمار مي‌رود، نامزد هشت جايزه اسكار در هشتادمين سالگرد اين جايزه بود.

اين فيلم جايزه بهترين بازيگر مرد نقش اول را با بازي «دنيل دي لوييس» و نيز، بهترين فيلمبرداري را با فيلمبرداري «رابرت السويت» در اسكار امسال دريافت كرد.

فيلم «گانگستر آمريكايي» نيز كه در جدول پخش شبكه دوم سيما در ايام نوروز گنجانده شده، داستاني واقعي از تلاش يك فرد درسيستم فاسد پليس آمريكا براي دستگيري مردي به‌ نام فرانك به ‌عنوان واردكننده درجه يك هرويين همزمان با حمله آمريكا به ويتنام است.

اين فيلم همچنين نامزد دو رشته جايزه اسكار سال ‪ ۲۰۰۷‬بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط